قزوين؛

فعالیت 15 پایگاه همیاران سلامت روان در محله‌های قزوین

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: این اداره کل اقدام به راه‌اندازی 15 پایگاه همیاران سلامت روان در محله‌های استان قزوین کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ محمدحسن نادری  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌پذیری افراد، پایین بودن سطح آگاهی فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در زمینه‌های گوناگون زندگی اعم از اعتیاد، مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان  تصریح کرد: همیاران سلامت روان، گروه‌های متشکل از افراد داوطلب با تخصص‌ها و تحصیلات مختلف هستند که با به کارگیری مشارکت نهادها و ارگان‌های مختلف، استفاده از منابع موجود و با هدف ارتقا سلامت روان افراد جامعه فعالیت می‌کنند.

نادری اضافه کرد: همیاران در راستای پیشگیری، آگاه‌سازی و توانمندسازی آنان، با تشکیل NGO و أخذ مجوز از سازمان بهزیستی در محله‌های مختلف و آسیب‌خیز استان قزوین فعالیت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: پایگاه‌ همیاران سلامت روان محل‌هایی برای خدمت‌رسانی به مردم، کاهش استرس‌های محلی، مداخله روان‌شناختی در بحران‌های فردی و خانوادگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در امور تربیتی، مشورتی و مهارتی و نیز برخی خدمات مددکاری هستند.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین، هدف از ایجاد پایگاه‌ها همیاران سلامت روان را ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و توانمندسازی مردم متناسب با شرایط زندگی امروزی عنوان کرد .
نادری گفت: از دیگر اهداف پایگاه همیاران سلامت روان افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تلاش در راستای تعامل با مراکز اشتغال‌محور با هدف کارآفرینی، تقویت برنامه‌ریزی مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت‌های زندگی و ارتباطی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: همیاران ، سلامت ، روان ، محله ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.