وارونگی فرهنگ یک سخن غیر علمی است

ماجرای وارونگی فرهنگ که امروزه تبدیل به یکی از مباحث مطرح در محافل فرهنگی کشور شده، یک سخن غیرعلمی است.

اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های «مشاعره» و استاد زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظر خود را درباره تعریف اصطلاح «وارونگی فرهنگ» و وجود چنین رخدادی چنین بیان کرد: ماجرای وارونگی فرهنگ یک سخن غیر علمی است، فرهنگ لطیفه‌ای است که هر موردش در طول سال‌ها و شاید قرن‌ها شکل می‌گیرد و در رگ و خون مردم جاری می‌شود.

وی گفت: اگر کسی به موضوعی توجه نکرد، این بی‌توجهی یک شخص یا اشخاصی نسبت به فرهنگ است ولی هیچ‌گاه و در هیچ جامعه‌‌ای فرهنگ وارونه نمی‌شود؛ زیرا اگر فرهنگ وارونه شود، مصداق آن هم زیر سوال می‌رود.

این مجری برنامه‌های «مشاعره» افزود: اساس فرهنگ ما دین ماست و محور این دین قرآن، پیامبر و معصومین ما هستند.

آذر گفت: وقتی می‌گوییم وارونه آن‌گاه همه چیز را با یک واژه زیر سوال می‌بریم. حال اگر زمانی مطابق میل شخص یا اشخاص نباشد، این قابلیت اطلاق وارونه را ندارد و اگر خلافی صورت بگیرد، قانون با آن‌ها مقابله خواهد کرد. بنابراین به دلیل اینکه من معلم ادبیات هستم، نباید هر شعری را زیر سوال ببرم.

خاطرنشان می‌شود که مجتبی شاکری، یکی از اعضای شورای شهرتهران دریکی از جلسات شورای شهر تهران که در آن مسئله وارونگی هوا و خطرمرگ خاموش مردم، مطرح شده بود؛ به طرح مبحث وارونگی فرهنگ پرداخته بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار