متاسفانه در فضاهای هنری کشور عدم معنویت به‌شدت حس می‌شود

متاسفانه در فضاهای هنری عدم معنویت به شدت حس می‌شود. گاهی دوست داریم آثار هنری دیده شود اما به خاطر فضای حاکم بر آن میسر نمی‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر نصیربیگی مدیر انجمن‌ها و تشکل‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: یکی از اهداف اصلی کنگره‌های شهدای هنرمند، شناسایی این شهدا در رشته‌های مختلف و معرفی آن‌ها به عنوان الگو به جامعه هنری کشور و فراهم کردن یک فضای معنوی بسیار خاص برای نسل جدیدی است که در حوزه هنر کار می‌کنند تا بدانند که در حوزه هنر واقعی افرادی بودند که بر اساس باورهای اعتقادی و مکتبی خود فعالیت و مرزها و آرمان‌های خود را حفظ کردند و آثاری هنری از خود به جا گذاشتند که اکنون در جامعه ما وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌هایی که برای شهدا انجام می‌شود، یک هدف کلی دارند و آن معرفی شایسته و درست شهداست. در هر حوزه‌ای که هستند. باید هم‌افزایی و همراهی بیشتر بین مجموعه‌های هنری و یادواره‌های شهرستان‌ها باشد.

به گفته وی باید هدف عمده معرفی رشادت‌ها و ابعاد شخصیتی اجتماعی و فردی شهدا باشد که به شیو‌ه‌های مختلف اعم از سخنرانی، فیلم، سرود و اشکال گوناگون دیگر اتفاق بیفتد.

مدیر انجمن‌ها و  تشکل‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان  اظهار داشت: وقتی سخنان امام و مقام معظم رهبری را در حوزه هنر رصد می‌کنیم، می‌بینیم که چه نگاه‌های ظریف و موشکافانه و نیز، دقت لازم در حوزه هنر وجود دارد. اگر این هنر با این هدف غایی همراه باشد فکر می‌کنم می‌‌توان در این مسیر با دقت و اطمینان حرکت کرد و لغزشی نداشت؛ و گرنه به قول چارلی چاپلین «هنر قبل از آن که دو بال پرواز به انسان بدهد دو پای انسان را قطع و زمین‌گیرش می‌کند.»

وی معتقد است، امروز یکی از ضرورت‌های اصلی پرداختن به شهدای هنرمند موضوع انقلاب، بیداری اسلامی و رسانه‌های مهاجم به ویژه شبکه‌های ماهواره‌ای غربی که بنیان‌های اصلی خانواده و فرد را مورد حمله قرار داده‌اند است. نیز، پیش‌بینی آسیب‌های متصور و بحث‌های مربوط به آن می‌تواند یکی از اهداف اصلی سازمان بسیج هنرمندان باشد.

شایان ذکر است کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.