وحدت مسلمانان را با شعر آیینی تقویت کنید

تقویت وحدت مسلمانان از طریق سرایش شعر آیینی باید مدنظر شاعران قرار بگیرد.

رضا اسماعیلی، شاعر در خصوص سیمای پیامبر اسلام در شعر معاصر کشورمان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شعر نبوی یکی از شاخه‌های پربار شعر فارسی است و پیشینه آن به بدو پیدایش شعر فارسی برمی‌گردد.

وی افزود: شاعران ما همواره سعی داشته‌اند که در مدح و ستایش حضرت محمد(ص) شعر بسرایند و محبت خود به شخصیت ایشان را در اشعارشان ابراز کنند.

این شاعر اظهار داشت: در میان شاعرانی که در مدح و منقبت پیامبر مهربانی شعر سروده‌اند، شاعرانی وجود داشته‌اند که در قالب اشعارشان مردم را متوجه عقل و خرد می‌کردند و می‌گفتند که دین اسلام، دینی عقلانی و مبتنی بر خرد است، البته شاعرانی هم بوده‌اند که در یک دوره زمانی باعث شده‌اند که بعد عرفانی بر شعر نبوی حاکم شود و بیشتر در مدح و ستایش بزرگان دینی به بعد عرفانی توجه می‌کردند.

اسماعیلی در ادامه به نیاز جهان امروز اسلام به وفاق و وحدت جوامع مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت دارد که ما امروز در اشعار نبوی به ابعادی توجه داشته باشیم که وحدت میان مسلمانان را تقویت کند و وجوه اشتراک میان مسلمانان و اهل تسنن را مدنظر قرار داده و آن‌ها را برجسته کنند.

وی تصریح کرد: شاعران نسل اول انقلاب سعی کردند، به شعر دینی و آیینی به صورت جامع‌تری نگاه کنند و توجه بیشتری به مباحث معرفتی، حماسی و عرفانی آن داشته باشند اما شعر نبوی در سال‌های اخیر بیشتر به جنبه توصیفی پرداخته و از حوزه عقلانیت و خرد دور شده‌ است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بهتر است الگوی زندگی به سبک اسلامی را ترویج دهیم و ارزش‌های مورد قبول مسلمانان را برجسته کنیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار