رزولوشن بی فایده‌ی 4K UHD در xperia Z5

اگر قصد دارید xperia Z5 را به خاطر رزولوشن جدیدی که به آن اضافه کرده اند بخرید حتما این گزارش را تا انتها بخوانید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که بحث از رزولوشن صفحه نمایش می‌شود، همه تعداد پیکسل‌ها را مورد نظر قرار می‌دهند اما در حقیقت همیشه افزایش پیکسل‌ها منجر به افزایش کیفیت نخواهد شد. در اصل این قضیه بیان می‌کند که در بسیاری از موارد افزایش نقطه X منجر به کوچک و کوچکتر شدن نقطه Y می‌شود. این کوچکتر شدن نقاط باعث افزایش کیفیت و همچنین افزایش دید جزئیات می‌شود. البته این نکته بسیار مهم است که در ابعاد مختلف این کار به صورت متفاوت عمل می‌کند.

به عنوان مثال، عملیات کوچکتر شدن پیکسل‌ها در یک گوشی 5 اینچی کاملاً با این امر در یک تلویزیون 40 اینچی متفاوت است. نتیجه آن است که افزایش پیکسل ها و یا کوچکتر شدن آنها، دارای محدوده مجازی است و در صورتی که بیش از اندازه این امر انجام گردد، چشم انسان قادر به درک درست آن نخواهد بود.

به تازگی کمپانی سونی تلفن هوشمند خود تحت عنوان اکسپریا زد 5 پریمیوم را با کیفیت صفحه‌ی 4K UHD عرضه نموده است. کارشناسان با تحلیل و بررسی این صفحه نمایش دریافته‌اند که لزوماً صفحه نمایش 4K استفاده شده در تلفن هوشمند زد 5 پریمیوم سونی، باعث کیفیت بیشتر نسبت به صفحات نمایش 1080p و Quad HD نمی‌شود و در صفحه نمایش اولترا اچ دی اکسپریا زد 5 پریمیوم هیچ چیز خاصی دیده نمی‌شود.

به نقل از این محققان، نهایت رزولوشن مورد نیاز برای یک صفحه نمایش 5 اینچی 1080 پیکسل است و در صورت افزایش آن تغییرات قابل لمس نخواهند بود و حتی بعضاً باعث کاهش کیفیت نیز خواهد شد. برای نمونه ما از سه تلفن همراه با سه رزولوشن تصویر متفاوت و صفحه نمایش 5.5 اینچی استفاده نموده‌ایم. 

اکسپریا زد 5 پریمیوم با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل و تراکم پیکسلی 800 پی پی آی، ال جی G4 با رزولوشن 1440 در 2560 و تراکم پیکسلی 538 پی پی آی، وان پلاس 2 با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 401 پی پی آی، تلفن‌های هوشمند انتخابی این آزمایش می‌باشند.

اکسپریا زد 5 پریمیوم و رزولوشن بی فایده‌ی 4K UHD

نخستین نکته در ارتباط با صفحه نمایش Xperia Z5 Premium استفاده از کیفیت 4K UHD تنها برای تماشای عکس‌ها و ویدیوها در گالری می‌باشد و بیرون آن و در محیط کلی سیستم عامل، تصاویر با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل به نمایش گذاشته می‌شود. با این حال در مقایسه نمایش یک عکس در تلفن هوشمند Z5 Premium و همان عکس در تلفن LG G4 به ما نتیجه ای جز بی فایده بودن رزولوشن بالای اکسپریا زد 5 پریمیوم نمی‌دهد.

اکسپریا زد 5 پریمیوم و رزولوشن بی فایده‌ی 4K UHD


اکسپریا زد 5 پریمیوم و رزولوشن بی فایده‌ی 4K UHD


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار