موضع ترکیه بعد از حملات سنگین سایبری

ترکیه بعد از متحمل شدن حملات سایبری اخیر، به دنبال اجرای اقدامات امنیتی است. مقامات این کشور ادعا کردند این حملات، بسیار ساده و رایج بوده‌اند.

موضع ترکیه بعد از حملات سنگین سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از حملات سنگین به وب‌گاه‌های دولتی و سرورهای روسیه، ابراهیم کالین، سخنگوی دولت این کشور، اعلام کرد: ترکیه قصد دارد اقدامات امنیتی را در برابر حملات سایبری، اجرا کند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستند تا عاملان این حمله را پیدا کنند، افزود: این حملات به‌طور موفقیت‌آمیز، دفع شدند.البته منظور وی از دفع این حملات، به طور دقیق، مشخص نیست.

رییس انجمن امنیت اطلاعات ترکیه برای اینکه حملات سنگین اخیر به ترکیه را کوچک جلوه دهد، گفت: این حملات را حتی یک بچه هم می‌تواند انجام دهد. این حملات، بسیار رایج بوده و نیاز به پشتیبانی دولت‌ها ندارد.

با توجه به حمایت ترکیه از گروه تروریستی داعش و خرید نفت از این گروه تروریستی، به نظر می‌رسد حملات سنگین اخیر به ترکیه، از جانب اکتیویست‌های مخالف سیاست‌های این کشور باشد؛ اما با توجه به اهداف این حملات- که شامل سرورهای بانکی و وب‌گاه‌ها دولتی ترکیه بود- و همچنین تهدیداتی که از سوی هکرها، صورت گرفته است، احتمال غیردولتی بودن حملات یادشده تضعیف و در مقابل احتمال اینکه حملات یادشده با پشتیبانی یک دولت صورت گرفته باشد، تقویت می‌شود.

احتمال دیگری که در اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به افزایش تنش‌ها میان ترکیه و روسیه و اعمال تحریم‌های مختلف توسط روسیه علیه این کشور، هکرهای روسی، می‌توانند پشت پرده‌ی این حملات قرار گرفته باشند، هرچند به‌ظاهر، عاملان این حملات، خود را جزو هکرهای انانیموس، معرفی کرده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



منبع: سایبران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.