همدان؛

فعالیت 2 کتابخانه کوهستانی در استان همدان

سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت : 2 کتابخانه کوهستانی در استان همدان فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس چشمه قصابانی افزود: نخستین و مرتفع ترین کتابخانه کشور آبان ماه سال 1390 در پناهگاه کوهستانی قله یخچال صاحب الزمان(عج) در ارتفاع سه هزارو 250 متری از قلل الوند همدان راه اندازی شد. 

وی با بیان اینکه تعداد کتاب های این کتابخانه هم اکنون به 250 جلد کتاب افزایش یافته است افزود: پارسال دومین کتابخانه کوهستانی کشور نیز در محل اقامتگاه کوهستانی  دشت میشان  واقع در ارتفاع دو هزار و 100 متری رشته کوه الوند همدان به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان افتاح شد .

چشمه قصابانی تصریح کرد: : 25 کوهنورد به همراه اعضای هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان همدان کار انتقال 200جلد کتاب را پس از طی مسیر میدان گنجنامه، کیوارستان تا محل پناهگاه اول دشت میشان انجام دادند.

وی افزود: این کتابخانه نیز دارای بیش از 604 جلد کتاب است که با همکاری تعدادی از کوهنوردان ،علاقمندان ، ادارات و نهاد های مرتبط، انجام شده است.

وی اظهار کرد:این تعداد کتاب شامل عناوین متنوع و متفاوتی از موضوعات علمی ،ادبی ، تاریخی است که با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه و بستر سازی فرهنگی برای ترویج مطالعه به عنوان یک فعالیت مفید روحی و روانی در اختیار عموم کوهنوردان استان قرار گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.