مشهد؛

نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند بزرگ جهان اسلام در مشهد

نمایشگاه قرآنی پر افتخارترین بانوی خوشنویس جهان اسلام نوریا گارسیا مارسیپ در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آثار خوشنویسی نوریا گارسیا ماسیپ یکی از بزرگترین هنرمندان اسپانیایی جهان اسلام در نمایشگاه آثار خوشنویسی همسرش بهمن پناهی به نمایش در آمد.

نوریا گارسیا ماسیپ در مورد نمایشگاهش به خبرنگار ما گفت: با وجود مدرنیت در عصر حاضر، خوشنویسی در حال عقب‌نشینی است، این درحالی است که خوشنویسی با وجود مدرنیته شدن دنیا و زندگی امروز باید هم چنان جایگاه خوبی در دنیا داشته باشد.

گارسیا ماسیپ افزود: آموزش خوشنویسی را در مکتب عثمانی در ترکیه یاد گرفتم بلافاصله بعد از شرکت در مراسم جام جهانی آنجا بود که متوجه حضور جدی ایرانیان در خوشنویسی شدم و با اساتید زیادی در آنجا آشنا شده و آشنا شدم.

این بانوی خوشنویس عنوان کرد: قبل از برگزاری نمایشگاه، محسن عبادی یکی از خوشنویسان مشهدی که از دوستان ما هست، پیشنهاد داد که آثاری مرتبط با امام رضا(ع) بنویسم؛ آثاری که موقع نوشتن آن‌ها با امام رضا(ع) احساس نزدیکی می‌کردم.

محسن توسلی از خوشنویسان مشهدی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فرصت مغتنمی برای خوشنویسان مشهدی دانست و گفت: اینگونه هنرمندان با شیوه استادان غیرایرانی آشنا می شوند و می توانند در زمینه خوشنویسی به نتیجه مطوبی برسند.

نوریا گارسیا ماسیپ در یک خانواده مسلمان اسپانیایی الاصل چشم به جهان گشوده و کلیه آثار خود را در شیوه های ثلث، نسخ و محقق به رشته تحریر در می آورد.

ماسیپ در جشنواره ها، نمایشگاه ها و مسابقات جهانی مختلف حضور فعال داشته و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

این نمایشگاه تا فردا پنجشنبه، 10 دی‌ماه ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند هر روز صبح از ساعت 9 تا 12 و عصر از ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.