شاخص آلودگی هوا در مرز هشدار قرار دارد/خودداری از فعالیت و تردد غیرضروری

سخنگوی اورژانس کشور گفت: مردم تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری و استفاده از خودروهای تک سرنشین و سفرهای درون شهری خودداری کنند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقداماتی که در دو هفته اخیر برای کاهش میزان آلودگی هوا انجام شده است، گفت: اقداماتی در دو هفته اخیر برای جلوگیری از تردد خودروهای آلوده کننده، کارخانه‌ها و تعطیلی مدارس انجام شده که موجب گردیده است تا شاخص آلودگی هوا از عدد 150 عبور نکند. اما امروز چهارشنبه این  عدد به 157 رسیده است که کمی نگران کننده است.

وی افزود: وزارت بهداشت علاوه بر توصیه‌های بهداشتی به مردم، آمبولانس‌ها در 5 منطقه از شهر تهران مستقر شده‌اند ، همچنین در حوزه بیمارستانی و دانشگاهی متخصص وجود دارد. با توجه به دسته بندی بیماران، بیماران قلبی و تنفسی در اولویت قرار دارند.

وی برای کاهش میزان‌ آسیب به مردم در روزهای آلوده توصیه می‌کند: مردم تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری و استفاده از خودروهای تک سرنشین و سفرهای درون شهری خودداری کنند. ورزش و فعالیت‌های بدنی به علت افزایش تبادل هوای آلوده در ریه‌ها باید در این روزها محدود شود تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

خالدی در خصوص تغییر مراجعات مردم به اورژانس در روزهای اخیر عنوان کرد: تعداد مراجعات افراد به اورژانس‌های پیش بیمارستانی روزانه پایش می‌شوند و با سال گذشته مقایسه می‌گردد. هر چند تشخیص اینکه چه تعداد از مراجعات به اورژانس مربوط به آلودگی هوا بوده است، دشوار می‌باشد، اما آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که در دو هفته اخیر تفاوت‌ معناداری در تعداد مراجعات نداشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: آمار مراجعات اورژانس در 24 ساعت گذشته دو هزار و 382 مورد بوده است که از این تعداد 383 مورد مربوط به بیماران قلبی و 352 مورد بیماران تنفسی است و آمارهای مراجعات در همین تاریخ در سال گذشته 2 هزار و 339 مورد بوده که از این تعداد 385 مورد مربوط به بیماران قلبی و 278 مورد مربوط به بیماران تنفسی مربوط می‌شود.

سخنگوی اورژانس کشور در پایان گفت: خوشبختانه آگاهی مردم تا حد زیادی در کنترل آلودگی هوا موثر بوده است. به هر حال آمادگی در حوزه درمان همواره وجود دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار