روزشمار جشنواره فجر؛

تمرکز متولیان باید روی بخش بین‌الملل جشنواره باشد

سینمای ما نیاز به گسترش هر چه بیشتر در منطقه و سطح جهانی دارد به این جهت باید به بخش بین‌الملل جشنواره فجر توجه بیشتر می‌شود.

تمرکز متولیان باید روی بخش بین‌الملل جشنواره باشدسیامک شایقی نویسنده کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حضور کارگردان‌های مختلف با رده سنی متفاوت در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: به نظرم از این جهت تفاوت آنچنانی با جشنواره‌های سال‌های گذشته ندارد و همین که شاهد حضور نسل‌های مختلف فیلمساز هستیم جای خوشحالی دارد و بسیار مفید است از طرفی میل هر چه بیشتر جوان‌ها برای حضور در جشنواره به کیفیت و رقابت کمک می‌کند که باید منتظر ماند و دید فیلم‌ها با چه ساختارها و کیفیت‌های وارد جشنواره شده‌اند و آیا می‌توانند به رونق آن کمک کنند؟
 
وی در مورد انتخاب محمد حیدری به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با توجه به صحبت‌های همکارانی که وی را می‌شناسند و روندی که تا به امروز پیش رفته به نظر می‌آید از روابط عمومی مشارکت جمعی نظم و فکرهای خوبی برخوردار است و به طور قطع از تجربیات مدیران قبلی برای پیشرفت کاری خود استفاده خواهد کرد.
 
شایقی درباره تغییر زودهنگام دبیران جشنواره فیلم فجر طی سال‌های گذشته عنوان کرد: اگر دبیران جشنواره از لحاظ سنی قادر به انجام مسئولیت خود نباشند و نیروی جوان و کارآمد جایگزین آنها شود، مفید خواهد بود اما اینکه آنها در فواصلی کوتاه عوض شوند، دلپذیر نیست و می‌تواند مضر هم باشد. در نتیجه فکر می‌کنم باید در مدیریت ثبات وجود داشته باشد تا با برگزاری چند ساله جشنواره به نقاط ضعف و قوت مدیریت خود پی‌ببرند و به سمت پویاتر شدن حرکت کند.
 
این کارگردان در خصوص مشکل عمده و نقطه ضعف جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر  نه رنگ داخلی دارد و نه بین‌المللی که امیدوارم مدیران و متولیان تمرکز خود را روی بخش بین‌المللی فیلم فجر بگذارند چون سینمای ما نیاز به گسترش هر چه بیشتر در منطقه و سطح جهانی دارد تا در پی آن بتواند از لحاظ تجاری و هنری سودمند و تاثیرگذار باشد و از طرفی جشنواره داخلی توسط خانه سینما برگزار می‌شود و دلیلی بر تکرار آن نیست.
 
شایقی در مورد اعلام نشدن نام هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: به نظرم یکی از اتفاقات خوب و مثبت جشنواره امسال اعلام نشدن نام هیات انتخاب است چرا که آنها بدون حاشیه و مزاحمت در عین آسودگی به کار خود می‌پردازند و به نتایج مثبت‌تری خواهند رسید.
 
این کارگردان از نقاط قوت «ماه برفراز زیر آب» این گونه بیان کرد: به طور قطع در مورد فیلمنامه و کارگردانی که بر عهده خودم بوده نمی‌توانم حرفی بزنم اما از جهت فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و بازی بسیاری از بازیگران به نکاتی دیدنی و قابل تامل برمی‌خوریم و امیدواریم به صورت حضور به بخش مسابقه در رقابت با دیگر فیلم‌های جشنواره موفق باشد.
 
شایقی از دغدغه‌اش در مورد ساخت «ماه برفراز زیرآب» گفت: بیش از 20 سال است که در خطه مازندران رفت و آمد دارم و از طرفی 2 سال از تاسیس آموزشگاه فیلمسازی من در این استان می‌گذرد. این رفت و آمدها و آشنایی کامل با آن منطقه باعث شد مسائل و مشکلات مازندران به خصوص تخریب جنگل‌ها جلوی چشمم باشد و سوژه و دغدغه‌ای برای ساخت فیلمی در مورد این مناطق مظلوم باشد البته معصومی در گذشته کارهایی انجام داده بود اما سعی کردم با فکر و نگاهی متفاوت‌تر با این قضیه برخورد کنم و این شد که سراغ ساخت «ماه بر فراز زیر آب» رفتم.
 
این کارگردان درباره انتخاب بازیگران فیلم تصریح کرد: از زمان نگارش به دو چهره آشنای سینما یعنی آزیتا حاجیان و لادن مستوفی فکر می‌کردم اما انتخاب دیگر بازیگران به نحو دیگری شکل گرفت ولی در کل هم چهره‌های مطرح و هم چهره‌های جدید به بهترین نحو عمل کردند و با بازی خوبشان به آن مواردی که در ذهنم بود، جواب مثبت دادند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار