ثامن مشهد 68 – 69 نیروی زمینی

پیشروی «ارتش سری» به رتبه هشتم/ زور حاتمی به «زون» اسلامی نرسید

تیم بسکتبال نیروی زمینی تهران با برتری میلیمتری مقابل ثامن مشهد از قعر جدول سوپرلیگ فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال ثامن مشهد و  نیروی زمینی تهران ساعت 16 امروز در سالن خانه بسکتبال مشهد آغاز شد. 

شاگردان محمدرضا اسلامی که در هفته‌های گذشته به لقمه گلوگیری برای مدعیان سوپرلیگ تبدیل شده بودند، بازی را مقابل میزبان چندان خوب آغاز نکردند تا در پایان کوارتر نخست 18 بر 11 بازنده شوند. 

کوارتر دوم، صحبت‌های محمدرضا اسلامی نتیجه داد و نیروی زمینی با کار خوب حسین رحمتی، صالح فروتن و حسام عبدالهی ابتکار عمل را به دست گرفت تا 17 بر 14 در 10 دقیقه دوم به برتری برسد اما این میزبان بود که در پایان نیمه نخست 32 بر 28 برنده به رختکن رفت. 

با آغاز نیمه دوم، شاگردان مهران حاتمی سعی کردند جریان بازی را به سود خود تغییر دهند. بازی موثر پاویلاس کوکیناس در این 10  دقیقه سوم می‌رفت کفه ترازو را به سود میزبان سنگین کند اما بازیکنان جوان نیروی زمینی، لحظه‌ای مقابل میزبان پرانگیزه خود عقب ننشستند. میلاد عزیزی که دستش در دیدار هفته گذشته برابر نفت آبادان گرم شده بود، در این دیدار روحیه بسیار خوبی داشت و 2 شوت سه امتیازی میلاد، در ادامه به کمک نیروی زمینی آمد. این همه ماجرا نبود، حضور موثر وحید دلیرزهان  در ترکیب نیروی زمینی زمانی که با بازی‌گردانی دانیال دانش‌دوست توام شد، به این تیم در دفاع و حمله صلابت خاصی بخشید. 

آن سوی میدان مهران حاتمی که هنوز شناخت کاملی از تیم جدیدش ندارد، دل به تجربه رامین هنرمند و جنگندگی مهدی شیرجنگ خوش کرده بود تا این دو همراه کوکیناس فرصت‌طلب برتری را به اردوی میزبان بیاورند اما نیروی زمینی در دقایقی از نیمه دوم هم بسان بازی مقابل شیمیدر، دفاع زون را در دستور کار خود قرار داد تا شرایط سختی را برای ثامنی‌ها، زمانی که آرایش حمله به خود می‌گرفتند ایجاد کند. نتیجه این فعل و انفعال برتری 20 بر 18 نیروی زمینی در کوارتر سوم بود. 

با آغاز کوارتر پایانی، نتیجه نزدیک 50 بر 48 روی اسکوربورد سالن خانه بسکتبال مشهد نقش بسته بود. این موضوع بازیکنان نیروی زمینی را که هفته‌هاست با بدشانسی بازی‌هایش را به مدعیان سرسخت سوپرلیگ واگذار می‌کند، به پیروزی ترغیب و تهییج می‌کرد. در 10 دقیقه پایانی هم داستان کوارتر سوم، تکرار شد و ثامنی‌ها اسیر دفاع متنوع نیروی زمینی شدند. شاگردان اسلامی در پسین ثانیه‌های این دیدار نفس‌گیر 69 بر 65 از میزبان پیش بودند. بازیکنان میزبان که نمی‌خواستند برابر قعرنشین سوپرلیگ شکست خانگی تجربه کنند، هرچه داشتند در شمارش معکوس رو کردند و با شوتی زیبا 3 امتیاز از حریف گرفتند اما دیگر زمانی برای کسب امتیاز نمانده بود تا نیروی زمینی با برتری 21 بر 18 در این کوارتر در مجموع به پیروزی 69 بر 68 برسند. 

نیروی زمینی با توجه به این پیروزی و با توجه به شکست آینده‌سازان میهن از دانشگاه آزاد و تعویق دیدار شهرداری تبریز و شیمیدر تهران، از قعر جدول با دوپله صعود و 19 امتیاز به رتبه هشتم پیشروی کرد. 

ثامن مشهد هم با این شکست 22 امتیازی شد و از رتبه هفتم تکان نخورد. ضمن اینکه ارسلان کاظمی هم که فعلاً از بازی برای ثامن منع شده است، غایب بزرگ این دیدار به شمار می‌آمد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار