اجرای دوهاب بزرگ پتروشیمی در کشور/ ظرفیت تولید افزایش می‌یابد

مدیرعامل پتروشیمی دماوند با تاکید براینکه دو هاب بزرگ پتروشیمی در منطقه عسلویه و ماهشهر اجرا می‌شود گفت: با تامین تجهیزات جانبی و تکمیل طرح ها 30 میلیون تن به ظرفیت تولید اضافه می‌شود.

حسین شهریاری مدیرعامل پتروشیمی دماوند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی بهترین گزینه این است که اقتصاد کشور را از متکی بودن به نفت جدا کرده و از خام فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری نماییم.

وی تصریح کرد: به جای اینکه فرآورده‌های هیدروکربوری را به خارج صادر نماییم بایستی آن را به محصول با ارزش دیگر در  کشور تبدیل و به فروش رساند.

شهریاری گفت: صنعت پتروشیمی از زمان تأسیس دچار تغییر و تحولات بسیاری بوده به طوری که از سال 37 شاهد پیدایش و جنگ تحمیلی بوده است که بعد از یک دوره یعنی بین سال‌های 76 تا 83 توانست به اوج برسد اما متأسفانه در طی یک دوره شش ساله با رکود مواجه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پتروشیمی چندان قابل و توجیه نیست بنابراین برای رسیدن به ظرفیت بالا باید جهشی در این صنعت صورت گیرد.

وی گفت: پتروشیمی دماوند به صورت مجتمع‌های مختلف در حال فعالیت است به طوری که دو هاب بزرگ پتروشیمی را در منطقه عسلویه و ماهشهر اجرا می‌کند.

شهریاری ادامه داد: هم اکنون پتروشیمی دماوند سرویس‌‍‌های جانبی زیرمجموعه 22 شرکت پتروشیمی را انجام می‌دهد که با ثمر رساندن آنها ظرفیت تولید این پتروشیمی به 30 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور و نیروی کارآمد ایران می‌تواند با کشورهای منطقه رقابت سالم را داشته باشند قبل از اینکه محدودیت‌ها تشدید شود این صنعت به اکثر نقاط دنیا محصولات خود را صادر می‌کرد به طور یقین با اجرایی شدن برجام جهش بزرگی در عرصه صنعت پتروشیمی رخ خواهد داد.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند در خصوص واگذاری پتروشیمی گفت: شرکت‌هایی که در راستای اصل 44 واگذار شده‌اند موفق بوده اما برخی از شرکت‌ها که شبه دولتی و خصوصی هستند هم اکنون با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع این موانع باید به بخش خصوصی واگذار شود.


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار