قزوين ؛

رشد عضویت در کتابخانه‌های عمومی آبیک

مدیر کتا‌بخانه‌های عمومی شهرستان آبیک از روند رشد عضویت و امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛حبیب اسماعیل‌خانی گفت : طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در زمینه سرانه عضویت نسبت به درصد جمعیت، این شهرستان ششمین و آخرین شهرستان استان قزوین است.

وی افزود: طی سه ماه اخیر کتابخانه‌های شهرستان آبیک در زمینه روند رشد عضویت رتبه سوم استان قزوین را کسب کرده است.

اسماعیل‌خانی بیان کرد: شهرستان آبیک رتبه پنجم در زمینه درصد تحقق نسخه کتاب در استان قزوین را دارد؛ این در حالی است که در دو کتابخانه عمومی شهرستان آبیک با کمبود منابع کتاب مواجه است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به زیباسازی و استانداردسازی دو کتابخانه عمومی شهرستان آبیک در زمینه زیباسازی جزو 10 کتابخانه عمومی برتر استان قزوین قرار گرفتیم که کتابخانه عمومی امام رضا (ع) این شهرستان در استان قزوین موفق به کسب رتبه چهارم و شایسته تقدیر شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهر خاکعلی و روستای قشلاق در دستور کار قرار دارد و پیگیری این مهم همچنان ادامه دارد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کتا‌خانه‌های عمومی این شهرستان آمادگی دارد که هر کتابخانه شخصی و وابسته به مساجد و مکان‌های مختلف را به صورت مشارکتی تجهیز کرده تا مردم بتوانند استفاده مطلوب از این کتابخانه‌ها را داشته باشند.

اسماعیل‌خانی بیان کرد: در صورت آمادگی هر فردی برای ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی، کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در اسرع وقت نسبت به تجهیز کتا‌بخانه از نظر کتاب، نشریه و امکانات نرم‌افزاری اقدام می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای بزرگ و پرجمعیت شهرستان آبیک در دستور کار کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار دارد که برای تحقق این مهم به مساعدت دهیاران و شوراها نیاز داریم.

این مسئول در خصوص میزان سرانه کتاب در شهرستان آبیک عنوان کرد: سرانه کتاب در این شهرستان به اعضای هر 100 نفر، 6 جلد کتاب است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهاي پيام/ت

برچسب ها: رشد ، عضویت ، کتابخانه ، عمومی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.