آیا به آتش کشیدن پرچم داعش جایز است؟

با توجه به اینکه نام پیامبر گرامی اسلام(ص) و عبارت توحیدی «لا اله الا الله» بر روی پرچم داعش نوشته شده، آیا می‌توان آن را سوزاند یا پاره کرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهای اخیر تصاویری از فتح شهر الرمادی منتشر شده که ارتش عراق بعد از آزادسازی و باز پس گرفتن شهر از گروه‌های تکفیری پرچم داعش را به زیر می‌کشند و با آن به اظهار شادی می‌پردازند. در اینجا ممکن است برای برخی سؤال ایجاد شود که آیا وقتی پرچم گروه تکفیری داعش به دست مسلمانان واقعی افتاد، باید آن را از بین برد؟ با توجه به اینکه نام پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) و همچنین عبارت توحیدی «لا اله الا الله» بر روی این پرچم نوشته شده، آیا می‌توان آن را سوزاند یا پاره کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت پرچم داعش، مانند مسجد ضراری است که پیامبر(ص) آن را به آتش کشید، و مانند قرآنی است که از سوی سپاه معاویه بر سر نیزه شد؛ و مانند شعار خوارج است که از قرآن گرفته شده است: «ان الحکم الا لله». (آیه 57 سوره انعام)

امروزه این پرچم نماد یک گروه افراطی باطل است و موجب اسلام هراسی و بدبینی مردم دنیا نسبت به اسلام شده است. با تمام آنچه گفته شد امّا با توجه به این‌که شاید در دنیای امروز، پاره کردن و سوزاندن آن در مقابل دوربین‌ها توهینی به نام خدای متعال و پیامبر اسلام(ص) به شمار می‌آید، نباید به چنین کاری اقدام نمود، بلکه باید به نحوی که بی‌احترامی نباشد آن‌را از بین برد.

از طرفی به این نکته نیز باید توجه داشت که انجام چنین رفتاری شتاب‌زده از طرف برخی افراد نمی‌تواند توجیهی بر جنایات داعشیان و حقانیت آنان باشد.
 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
اسم الله باید از روی ان برداشته شود بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
بله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۴
سلام به نظر بنده بهتر است که یک جمله به نوشته های این پرچم اضافه شود .داعش عدوالله .ودیگر نیازی به سوزاندن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
سلام
نام خدا ورسول حرمت داره چه دست داعش باشه پرچمش چه دست ما نباید سوزونده بشه اونا که اون پرچمو دستشون گرفتن خودشون هم نمیدونن پیامبرکی بودا والا فقط اسمشو شنیدن براهمینم با عید مبعث مشکل داشتن اینا فقط میخوان دیدو به اسلام و پیامبر صلی الله علیه وآله خراب کنن و همینو میخوان که پرچم سوزونده بشه اگه پرچم هنگام جنگ دستشون باشه پاره هم بشه مشکلی نداره ولی بعد شکستشون گرفتن اون منطقه سوزوندن پرچمی که روش نام خداورسول هس اشتباهه
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۴
تواین دوره زمونه شیطان هم ممکن است از این نمادها برای فرارو یا مصونیت استفاده کند!یادمان باشد موقعی که معاویه قرآن ها را سر نیزه کرد واحمق ها گول آن را خوردند....علی به آن ها گفت فریب نخورید....آن ها کاغذ پاره ومرکب است ...قرآن ناطق منم ....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۴
لطفا نظر مراجع را در این خصوص نقل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۲ دی ۱۳۹۴
لعنت به سعودی لعنت به اردوغان لعنت به اسرائیل و انگلیس لعنت به آمریکااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۴
با تشکر فراوان از شما
این که گروه حوزه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران دارای انسانهای خوب و ارزشی می باشد،شکی نیست ولی این اشخاص محترمی که در این گروه فعالیت می کنند از سوی اکثر جامعه مخاطبان شناخته شده نبوده و نتیجتا از نظر مرجعیت شرعی معتبر نیستند و از آنجا که این گزارشبه نوعی فتوا گونه بوده و همچنین مخاطب باشگاه خبرنگاران ،گستره وسیع و با سطوح مختلف فکری و تحصیلی را شامل می شود و نیز در علوم شرعی یکی از شروط کسی که فتوا می دهد حقیقی و شناخته شده بودن است و از سوی دیگر ممکن است این گزارش (به دور از درست یا غلط بودن ) به نوعی تفسیر به رای یک گروه خبری تلقی گردد بنابراین بهتر و پسندیده تر آن است که از متخصصان شناخته شده علوم دینی و مراجع تقلید سوال کنید و جواب را منتشر نماید از فرمایشات استاد قرائتی این است (نقل به مضمون ) کسی می تواند تفسیر بگوید که حداقل چندین سال در خصوص قران کار کرده باشد
آخرین اخبار