قزوین؛

عملیات آبخیزداری در ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان قزوین انجام می‌شود

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان قزوین گفت: در سال ۹۴ عملیات آبخیزداری در ۱۸ روستا که ۱۴ هزار هکتار مساحت دارد، انجام می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛مهدی شاپورزاده اظهار داشت: در حوزه آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان قزوین با برنامه‌ریزی‌های مستمر و اجرای فعالیت‌های لازم برای مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی اقدامات زیادی انجام شده است که این اقدامات اثرات منفی در منابع آب و خاک ندارند.

وی عنوان کرد: امسال یک حوزه آبخیز در گشنه رود از شهرستان‌های قزوین که 18 روستا دارد به مساحت 14 هزار هکتار به عنوان نمونه انتخاب شده که عملیات آبخیزداری و تمام فعالیت‌های مجموعه منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی با مشارکت جوامع محلی در گشنه رود انجام می‌شود.

شاپورزاده افزود: تمام فعالیت‌های انجام شده در حوزه آبخیز گشنه رود سبب توسعه پایدار کشاورزی می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیان کرد: تصمیم به ایجاد حوزه‌های آبخیز برای شهرستان‌های دیگر استان قزوین در سال‌های آینده نیز داریم.

شاپورزاده عنوان کرد: تمام فعالیت‌ها با مدیریت جامع در حوزه‌های آبخیز سبب توسعه  پایدار کشاورزی، دامداری و توانمندسازی جوامع روستایی شده و همین موضوع سبب تقویت بنیه اقتصادی روستائیان می‌شود.

وی افزود: اقدامات زیادی به منظور حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی به ویژه منابع آب و خاک انجام شده است که این اقدامات تأثیر به‌سزایی در توسعه پایدار کشاورزی دارد.

شاپورزاده خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها  در حوزه آبخیزداری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین با هدف  اثربخشی در حوزه آبخیزداری انجام می‌شود که اداره کل منابع طبیعی استان قزوین مدیر جامع این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.