مشهد؛

پاکسازی سطح شهر از دستفروشان

در مدت 9ماه گذشته 43 هزار و 312 دستفروش از نقاط مختلف شهرمشهد جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، مدیر برنامه ریزی و نظارت بر خدمات محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: این اقدام در 9 ماه گذشته امسال و در راستای اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها در خصوص رفع سد معبر از نقاط مختلف شهر صورت گرفته است.

علیرضا صحراگرد اضافه کرد: شمار دستفروشان جمع آوری شده در مدت مشابه سال گذشته 29 هزار و 197 مورد بود لذا امسال 60 درصد افزایش داشته است.

وی افزایش فعالیت دستفروشان را ناشی از نبود فرهنگ سازی در زمینه رفع سد معبر ذکر و بیان کرد: معابر از حقوق عمومی است و کسی مجاز به تضییع حقوق شهروندان نیست.

مدیر برنامه ریزی و نظارت بر خدمات محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: دستفروشی از مشاغل کاذب است و به رسمیت شناخته نمی شود لذا اینگونه افراد پس از جمع آوری به شورای حل اختلاف معرفی می شوند.

صحراگرد افزود: ایجاد زیبایی محیطی از مهمترین اولویت های کلانشهر مشهد است لذا در این راستا گروه های سد معبر با جمع آوری این موارد از سطح شهر فضای مناسبی را برای رفت و آمد راحت و ایمن زائران و مجاوران فراهم می کنند.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون جمعیت ثابت، سالانه پذیرای 25 میلیون زائر بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کني.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.