حمایت شیوخ الازهر از عربستان برای به شهادت رساندن شیخ نمر

شیوخ الازهر مصر از اعدام ظالمانه روحانی برجسته شیعه عربستانی، حمایت کردند و آن را حکمی "عادلانه" خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری روزنامه «عاجل» به نقل از علمای الازهر مصر نوشت: مسئولان عربستان سعودی دیروز حکم خدا را درباره چهل وهفت تروریست به اجرا در آوردند و این اقدامی بازدارنده خواهد بود. 

علمای الازهر مصر مدعی شدند: «عربستان سعودی دیروز حکم خدا را درباره چهل وهفت تروریست به اجرا در آورد. آن‌ها اجرای حکم اعدام این افراد را، قصاص عادلانه‌ای دانستند که خداوند آن را برای تروریست‌هایی که اتهام قتل، خرابکاری و فساد علیه آن‌ها به اثبات رسیده، واجب کرده است.» 

به نوشته این پایگاه، محمد نجیب عوضین، عضو مرکز پژوهش‌های اسلامی الازهر، با تروریست‌خواندن کشته شدگان مدعی شد: «اعدام چهل و هفت تروریسم اقدامی جالب و بازدارنده و به این معناست که قصاص ضد هر کسی که امنیت سرزمین‌های مسلمانان را تهدید کند، فوری خواهد بود.» 

وی مدعی شد: «آنچه تایید کننده عدالت احکام در این زمینه است، این است که این احکام پس از طی ۳ سطح دادخواهی صادره شده است. علاوه بر این، ۱۰۶ متهم در این مساله، تبرئه شدند و حکم پرداخت غرامتی به مبلغ میلیون‌ها ریال به عنوان جبرات خسارت مادی و معنوی ناشی از متهم شدن بدون گناه، به آن‌ها صادر شده است.» 

عوضین ادعا کرد: «این مساله بدان معناست که دستگاه قضایی عربستان در صدور این احکام تانی ودقت داشته و فرصت کافی را برای دستیابی به مستنداتی که تایید کننده نقش مته‌مان و ثبوت اتهامات علیه آن‌ها باشد، مد نظر قرار داده است. این احکام به صورت تصادفی یا بر اساس واکنش‌ها یا در پاسخ به فشار افکار عمومی در قبال مته‌مان صادر نشده است و این مساله‌ای قابل تمجید است.» 
همچنین شیخ فوزی الزفزاف، عضو مرکز پژوهش‌های اسلامی الازهر، مدعی شد: «اقدام کشور برادر عربستان، به اجماع، اجرای حد و شرع الهی بوده است.» 

وی افزود: قتل نفس، جنایتی است که خداوند آن را حرام کرده است مگر اینکه بر اساس حق باشد و خداوند به قاتلان، مجازات و عذاب را در دنیا و آخرت وعده داده است. و بر آن‌ها حد محاربه جاری می‌شود. آنچه عربستان به آن اقدام کرده، نخست اجرای شرع الهی بوده و دوم اینکه، متصدیان امور بایستی به حفظ امنیت، حمایت از حقوق افراد و جان ومال آن‌ها اقدام کنند.» 

زفزاف گفت: «اجرای حکم اعدام قصاص عادلانه‌ای است که خالق جهان برای حفظ جان و آبرو و همچنین حفظ امنیت مسلمانان مقرر کرده و این اقدام بازدارنده‌ای برای کسانی است که به خود جرات می‌دهند در زمین فساد کنند و خلق خدا را بترسانند و امنیت آن‌ها را تهدید کنند.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۴ دی ۱۳۹۴
خاک برسرتون اسم خودشونم گذاشتن شیوخ اسلامی شماهم بویی ازانسانیت نبردید معلومه جیره خوره ال سقوطید
آخرین اخبار