آیت الله خاتمی؛

آل سعود به هلاکت نزدیک تر شد

آیت الله خاتمی در محکومیت اعدام آیت الله شیخ نمر گفت: آل سعود با این جنایت به هلاکت نزدیک شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله خاتمی در تجمع اعتراضی طلاب حوزه علمیه قم در محکومیت اعدام آیت الله شیخ نمر که صبح امروز با حضور اساتید، علما، طلاب، آیت ا... نور ی همدانی، آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری رئیس حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و قشرهای محتلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شجاعت و جایگاه علمی شهید آیت الله شیخ نمر گفت: آل سعود با این جنایت گور خود را کند، و با یاری خداوند متعال این رژیم به هلاکت نزدیک شد.

آیت الله خاتمی افزود: رژیم جنایت کار آل سعود، این عالم مجاهد را به همراه تعدادی از تکفیر ی ها به شهادت رساند، که نشان از خباثت این رژیم دارد.

وی ادامه داد: آنها امروز در رسانه ها شیطنت می کنند که ایران حامی تکفیری ها است. در حالی که شما از تکفیری ها حمایت می کنید و آنها را به وجود آوردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شیخ شهید یک حرف در طول مبارزاتش داشت و آن سخن گفتن از عدالت و قسط، بود که حکومت آل سعود با مردم خودش تبعیض آمیز رفتار نکند.

وی با اشاره به سالیان طولانی زندانی شدن این عالم دینی افزود: شیخ نمر هرگز در این مدت از دشمن چیزی نخواست و عزت شیعی و عزت عالم دینی را حفظ کرد.

 سخنران این مراسم با اشاره به اینکه جنایات سعودی ها هنوز ادامه دارد و حتی جنازه این شهید را هم تحویل نداده اند افزود: حکام آل سعود بدانند با این جنایت گور خود را می کنند و لازم است به سرعت جنازه این شهید را تحویل خانواده ایشان بدهند و دست از جنایات بردارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه، شهادت آیت الله شیخ نمر، ایستادگی و پافشاری بر عقیده خود بود افزود: او خواهان عدالت اجتماعی بود که متاسفانه در عربستان وجود ندارد.

وی با تبریک شهادت این روحانی آزاده به خانواده ایشان و شیعیان جهان خصوصا شیعیان عربستان، گفت: اعتراض حق مظلومان است و باید شعار مرگ بر آل سعود فریاد زده شود. و آل سعود رفتنی است و خوبان خواهند ماند.

امام جمعه تهران با اشاره به تاثیر برخی جوانان خام و نا پخته از تفکرات تکفیری آل سعود و صهیونیسم گفت: صحنه گردان اصلی این جنایت رژیم جنایتکار، آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت آل سعود نامشروع است. و آل سعود حق قضاوت ندارد افزود: این حادثه را نباید جدای از سلسله مبارزات مکتب اهل بیت دانست.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به حادثه نیجریه گفت: آل سعود این جنایات را به حکومت نیجریه تبریک می گوید. و دنیا بداند این جنایتکاران جز با خون سیراب نمی شوند و مسلمانان باید در تمام جهان قهرمانانه بایستند، که انشا الله مطابق وعده الهی پیروز خواهند بود.

وی افزود: چراغی که مسلمانان در دنیا روشن کرده اند انشاالله با قیام حضرت ولیعصر(عج) به سر انجام خواهد رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود که از صدسال پیش با غارتگری به قدرت رسیدند پرونده اش سرتاپا سیاه است.

عضو جامعه مدرسین، با اشاره به شش هزار شهید تجاوز به یمن و کشتار وحشیانه حجاج بیت الله الحرام در سال شصت و شش، افزود: جنایت امسال منا هم فراموش نشدنی است.

آیت الله خاتمی گفت: این جنایتکاران، خائن الحرمین شریفین هستند نه خادم، آنها لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارند، و باید دست از حرمین شریفین بردارند و آن را به دست هیاتی از علمای اسلام بسپارند.

وی با بیان اینکه دولت آل سعود، مادر همه تروریستهای جهان است و النصره، داعش و طالبان دست نشانده آنهاست افزود: تشکیل اتحاد ضد تروریسم از سوی آل سعود مضحکه ای بیش نیست.

آیت الله خاتمی گفت: جهان اسلام بداند تروریسم برخواسته از تفکر وهابیت است که دختر بچه سه ساله را به تخت می بندند و والدین او را جلوی چشمانش به قتل می رساند، دنیا باید ریشه این تفکر را بخشکاند.

وی با بیان اینکه هدف این آدم کشی بر افروختن آتش تفرقه میان شیعه و اهل سنت است. افزود: ما با برادران اهل سنت سالیان طولانی است به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنیم. و آنچه که شیعه و علمای شیعه با آن مخالف است تفکر وهابی گری است و شیعه اختلافی با اهل سنت ندارد و هیچ وقت به دام دشمنان نخواهد افتاد، زیرا که علما و مراجع شیعه، بیدارند.

انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.