گزارش فاکس نیوز: آمریکا، تهدیدی برای امنیت ملی روسیه

فاکس نیوز در گزارشی به بررسی تیرگی روابط میان آمریکا و روسیه پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس نیوز در گزارشی نوشت:  روسیه در ارزیابی تازه ای که روز سه شنبه به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، رسیده آمریکا را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند. 
رویترز گزارش کرد سندی با نام «درباره راهبرد امنیت ملی فدراسیون روسیه» جایگزین نسخه 2009 می شود که دیمیتری مدوف، رئیس جمهور پیشین، آن را امضا کرده ؛ ولی در آن نامی از آمریکا یا ناتو برده نشده بود. روسیه همچنان جایگاه خود را در حل و درگیری
فصل درگیری های جهانی بالا می داند و همین باعث واکنش هایی از سوی غرب شده است. 

به گزارش رویترز، این نخستین بار است که روسیه رسما آمریکا را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند. 
در مقاله فاکس نیوز آمده، روسیه مدعی است گسترش اقتدار جهانی این کشور باعث «واکنش مخالف از طرف آمریکا و متحدانش شده چرا که آنها می کوشندتا سیطره خود رادر امور جهانی حفظ کنند.» در این سند ادعاشده که به گمان بسیار، فشارهای غرب به افزایش «فشارهای سیاسی و اقتصادی و نظامی و اطلاعاتی» بر روسیه خواهد انجامید. 
فاکس نیوز در ادامه نوشت: روابط میان مسکو و غرب به دنبال الحاق کریمه از اوکراین به روسیه در سال 2014 تیره شد. کشورهای غربی بارها روسیه را متهم به تامین بودجه جدایی طلبان اوکراین کرده اند؛ ولی روسیه این اتهام را نمی پذیرد. 
در سند امنیت روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا متهم شده اند که از یک «کودتای ضد قانون اساسی در اوکراین» پشتیبانی می کنند. 

آمریکا و اتحادیه اروپا بر شرکتها و بازرگانان روسیه تحریم هایی اعمال کرده اند و در برابر، روسیه راه واردات خوراکی ازکشورهای اتحادیه اروپا را تنگ کرده است. 
گسترش ناتو نیز مایه نگرانی روسیه است. در این سند آمده است که آمریکا آزمایشگاه های بیولوژیک جنگی خود را در کشورهای همسایه گسترش داده است. 

بنا به گزارش رویترز این سند هیچ اشاره ای به حملات هوایی روسیه در سوریه نمی کند، حملاتی که به دولت بشار اسد کمک می کند. اسد که از هم پیمانان روسیه است، در جنگ داخلی خود در برابر شورشیانِ مورد حمایت آمریکا و تروریست های داعش، از روسیه پشتیبانی جنگی دریافت میکند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار