شکست طرح محرمانه حفاری در سیاره سرخ + تصاویر

طرح مخفیانه ناسا برای حفاری عمقی سیاره مریخ و شناسایی مواد معدنی آن به دلیل مشکلات عدیده طراحی سفید فضایی به شکست منجر شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند ماموریت ارسال Rover Insight به سیاره مریخ را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته‌اند.

گفتنی است،‌قرار بود در ماه مارس سال 2016 این Rover به سیاره مریخ ارسال شود اما به دلیل بروز نقص‌های فنی و مکانیکی و احتمال شکست ماموریت پرتاب آن تا سال 2018 و یا حتی بیشتر به تعویق افتاده است. 

بررسیها نشان می‌دهند، این Rover قرار بود به عنوان اولین دستگاه فضایی به بررسی عمقی و سطح داخلی پوسته سیاره مریخ بپردازد و در اعماق این سیاره علاوه بر حفر تونل به نمونه برداری و شناسایی ترکیبات معدنی این سیاره بپردازد. 

کارشناسان با شبیه سازی محیط آزمایشگاهی دریافته‌اند این Rover در مقابل زلزله‌های اعماق سطح مریخ مقاومت ندارد و احتمال بروز نقص‌ فنی و ازکار افتادگی آن وجود دارد. 

شکست طرح محرمانه حفاری در سیاره سرخ + تصاویر
این Rover توسط کشور فرانسه تولید شده است و هدف از ساخت آن مطالعه در خصوص ساختار داخلی سیاره مریخ بوده است. 

با توجه به بهترین موقعیت ارسال کاوشگر به سیاره مریخ در هر دو سال یکبار کارشناسان پرتاب در سال 2016 را از دست داده‌اند.

شکست طرح محرمانه حفاری در سیاره سرخ + تصاویر
بر اساس آمارها نخستین ارسال مریخ نورد به این سیاره در سال 1967 صورت گرفت از طرف ناسا که با شکست همراه شد، دومین بار در سال 1971 اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار با موفقیت توانست مریخ نورد را بر سطح سیاره فرود بیاورد. 

شکست طرح محرمانه حفاری در سیاره سرخ + تصاویر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: سیاره سرخ ، ناسا ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار