سردار محمدی‌فر:

سازمان پیشکسوتان جهاد به هیچ جناح سیاسی گرایش ندارد

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت اظهار داشت: ما در قبال پیشکسوتان دوران دفاع مقدس غافل بودیم.

سازمان پیشکسوتان جهاد به هیچ جناح سیاسی گرایش ندارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدی‌فر رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در سالن 5 آذر بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: ما در قبال پیشکسوتان دوران دفاع مقدس غفلت کردیم، پیشکسوتان جمعیتی حدود 1 و نیم میلیون نفر ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این خانواده بزرگ به همراه نسل جدیدشان حدود 10 میلیون نفر هستند و لازم است به آنها توجه بیشتری شود. امام راحل در دوران حیات خود فرمودند "اگر من در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید پیشکسوتان جهاد خون فراموش شوند" امروز در کشور ما در تعیین سرنوشت کشور یک جمعیت 10 میلیونی از پیشکسوتان را داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت افزود: اخیرا هم مقام معظم رهبری در مورد پیشکسوتان فرموده‌اند، پیشکسوتان فرزند من و انقلاب هستند که نباید از آنها غافل شویم و یا از آنها به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین رهبری در سخنان دیگرشان فرمودند پیشکسوتان به عنوان مهمترین ابزار انتقال ارزشهای نسل گذشته به نسل جدید هستند و باید در حفظ آنها کوشش بیشتری کنیم.

سردار محمدی‌فر در خصوص تشکیل سازمان پیشکسوتان در ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: حدود 5 سال است که این ستاد کار خود را در نیروهای مسلح شروع کرده است تا پشتیبان پیشکسوتان باشد و از آنها حمایت کند. این سازمان یک سیاست‌گذار کلان و یک سازمان مردمی است ولی برای انجام فعالیت‌ها در این سازمان این خود پیشکسوتان هستند که باید پیشقدم شوند و بسیج هم باید تشکیل این مجامع را در دستور کار خود قرار دهد تا به کمک پیشکسوتان مسائل پیش‌روی کشور را حل کند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این غفلت را جبران کنیم راهی وجود ندارد ولی از زمان حال به بعد فرماندهان و مسئولان کشوری باید وارد میدان شوند که خوشبختانه این اتفاق در سپاه و بسیج رخ داده است. چشم‌انداز سازمان پیشکسوتان نگاهی ژرف و عمیق است و برای حل مسائل کشور به هیچ دولت و جناح سیاسی گرایش ندارد.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت درباره نفوذ آمریکا اظهار داشت: آمریکا زمانی که دید با جنگ نرم نمی‌تواند به ایران نفوذ کند و وقتی دید برجام به سرانجام رسید دکترین قدرت هوشمند خود را فعال کرد تا به کمک این دکترین تمام اقدامات ایران را در همان لحظه پاسخ دهد و بتواند در کشور نفوذ کند که خوشبختانه به دلیل حضور مردم و بیداری ملت ایران این هدف آنان با شکست روبه‌رو شد.

سردار محمدی‌فر در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: هدف ما از تشکیل سازمان پیشکسوتان در ستاد نیروهای مسلح استفاده از تجربیات این خانواده بزرگ در اداره امور کشور است در حال حاضر نیز ما از پیشکسوتان گروه‌هایی را به عنوان مستشار به کشورهای حاشیه خلیج فارس اعزام می‌کنیم تا آموزه‌ها و پیامدهای انقلاب اسلامی را به این کشورها منتقل کند.

گفتنی است بعد از مراسم مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت حاضرین در جلسه در 5 کمیسیون تخصصی تقسیم شدند و به بررسی مسائل کلان کشور پرداختند و راهکارهای خود را طی بیانیه‌ای در آخرین روز مجمع ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/


برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: بسیج ، شهادت ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۴
ای فرزندان عزیز رهبر عزیزمان دعاگویتان هستیم فقط با برنامه پیش بروید تا دشمن دون نتواند تاثیری بگذارد شما ها امید ولایت و رهبری هستید موفق باشید
آخرین اخبار