باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ایران یا آمریکا؛ کدامیک از نفت پادشاهی عربستان ذینفع هستند؟

اخیرا "دونالد ترامپ" ادعایی ضد ایرانی را مطرح کرده است.

به گزارش   خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در چند سال اخیر ادعاهای متنوعی از سوی مقامات و سردمداران ارشد  ایالات متحده آمریکا مطرح شده که البته پس از کمی بررسی مشخص می‌شود که صحت و سقم آن جای سوال جدی دارد؟


مقامات آمریکایی در برهه های مختلف اتهامات گوناگونی را ضد جمهوری اسلامی ایران و مقامات کشورمان مطرح کرده اند که در زمان خود پاسخ لازم را دریافت نموده اند.  اخیرا "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای سال 2016  گفته که ایران به دنبال نفت عربستان سعودی و تسلط بر خاک این کشور  است.



**بازخوانی اظهارات "ترامپ"

"دونالد ترامپ"، یکی از داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، در واکنش به تظاهرات معترضان به اعدام  "آیت الله نمر"، روحانی مبارز عربستانی، که در برابر سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، ادعا کرد: ایران نفت عربستان را می‌خواهد.


"ترامپ"، که اخیرا  در یک گردهمایی تبلیغاتی در " بیلوکسی" در "ایالت می‌سی‌سی‌پی"  سخنرانی می‌کرد، یکباره درباره موضوع تظاهرات در برابر سفارت عربستان در تهران مدعی شد: "این را به یاد داشته باشید، من سیگنال‌ها را خوب می‌گیرم و می‌بینم که خیلی چیز‌ها دارد اتفاق می‌افتد؛  ایران می‌خواهد عربستان سعودی را بگیرد، آن‌ها همیشه این را می‌خواسته‌اند. آن‌ها نفت را می‌خواهند، آن‌ها همیشه این را می‌خواسته‌اند" .




** ایران بیش از 130 میلیارد بشکه ذخایر نفت تثبیت شده دارد

نکته اولی که در اظهارات "ترامپ" وجود دارد اینکه ایران نفت عربستان سعودی را می خواهد؛ سوال اینجاست با وجود آنکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 130 میلیارد بشکه ذخایر نفت تثبیت شده دارد ؛ چه نیازی می‌تواند به نفت سعودی هایی داشته باشد که تقریبا پس از اسرائیل و آمریکا دشمن شماره 3 ایران تلقی می‌گردند.



** جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری چشم طمع نداشته و ندارد

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری چشم طمع نداشته و ندارد و از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل احترام متقابل به کشورها و همچنین احترام به حسن همجواری است که البته این موضوع بارها از سوی مسئولین کشورمان مطرح شده است.



**آمریکا؛ قدرتی صنعتی که به نفت عربستان چشم دوخته است

ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند صنعتی و از قطب های تجارت جهانی، شدیدا نیازمند نفت منطقه  "غرب آسیا"  بوده و به همین جهت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به همه یا بخش اعظمی از نفت این منطقه دست پیدا کند.











اگر به جنگ های 40 سال گذشته در منطقه غرب آسیا مروری داشته باشیم ؛ می‌بینیم  که  ایالات متحده آمریکا در همه جنگ های نیابتی منطقه حضور داشته و هدفش از حضور در این  نبردها هم فروش سلاح یا خرید نفت و تبادل آن با سلاح های خارج از رده خود بوده که همه این موارد صد در صد به نفع ایالات متحده آمریکا و سردمداران  "لژهای فرماسونری"  آن‌هاست.


برای مثال هم حزبی‌های "دونالد ترامپ" در سال 2001 و 2003  به دنبال  نفت عراق و نفوذ راهبردی در افغانستان بودند و به همین دلایل به این دو کشور حمله کردند. اما سوال اینجاست که آیا خروجی حمله "جرج دبلیو بوش" به افغانستان و عراق ؛ نفت منطقه غرب آسیا بود؟



در پاسخ باید گفت که آمریکا هزاران میلیارد دلار ظرف 15 سال اخیر هزینه کرده تا از نفت غرب آسیا بهره ببرد و نکته تاسف بار این است که نه تنها نتوانسته برچاه های نفت تسلط یابد؛ بلکه امروز در عراق و افغانستان دولت متبوع خود را نمی‌بیند و هنوز سربازان آمریکایی از مشکلات روحی و جسمی  ناشی از جنگ های 15 سال اخیر جمهوری خواهان رنج می‌برند و لذا ادعای اینکه ایران به دنبال نفت عربستان بوده ، خلاف واقعیت است ؛ چون آمریکا با این هدف به عراق حمله کرد. 



** پایگاه های نظامی مهم آمریکایی در "خلیج فارس"  قرار دارند

نکته دیگر اینکه اگر به توپولوژی پایگاه‌های نظامی آمریکا نگاهی بیندازیم؛ می‌بینم که پایگاه های مهم آمریکایی در خلیج فارس قرار دارند که از جمله آن می‌توان به پایگاه نظامی "شیخ السالم" و "الخلید الصابر" در امارات ، پایگاه پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا تحت عنوان "شیخ عیسی" در بحرین ، پایگاه نظامی  "العدید" در قطر و دو پایگاه مهم نظامی در عربستان و .... از جمله آن هاست که این پایگاه ها در راستای حمایت از همپیمانان نفتی "واشنگتن" ایجاد شده است.


ایالات متحده آمریکا از مدت های مدید به دنبال نفت عربستان بوده و به شیوه های مختلف و با قرار دادهای چند ده میلیارد دلاری سلاح های خود از جمله تانک‌های "آبرامز" ، جنگنده های "اف 15" ، سامانه موشکی "پاتریوت" و موشک های ضد تانک کلاس های مختلف خود به نحوی به جای آنکه پولی از بابت نفت عربستان بپردازد، به جای آن سلاح هایش را به این کشور می‌فروشد و در حقیقت آمریکا شدیدا به دنبال "بزرگترین دارنده ذخایر نفت جهان"  است.  









در مجموع به دلیل ذخایر کافی نفت جمهوری اسلامی ایران، احترام مقامات و قانون اساسی کشورمان به حسن همجواری و همچنین اصول مهم قانونی ایران درباره احترام به همسایگان ، جمهوری اسلامی به دنبال نفت عربستان نبوده و نیست و همچنین به این کشور چشمداشتی ندارد ؛  بلکه  "این آمریکاست که از نفت سعودی‌ها ذینفع"  است.



گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام/  




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ دی ۱۳۹۴
همه میدونن این امریکایه که دنبال چپاوله وقدرت طلبیه اگه این جوری نیست تویه عراق افغانستان که چندین هزار کیلومتر دورن چکارمیکنن دمکراسی برقرارمیکنن ؟ خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
به نظر من. تنها مشکل وبزرگترینش اینه که بلوک غرب و امریکا , عربستان وترکیه همینطور که این چند روز دیدیم با استفاده از قدرت رسانه واقعیت جهانی را برای مردم خودشون برعکس نشون میدن. مثلا ایران خریدار نفت داعشه یا ایران متخلف حقوق بشره یا ایران ناو هواپیمابر امریکارو زده .ایرانی باید راهی پیدا کنه که مردم کشورها(بخصوص دشمن )متوجه کارهای سیاستمداراشون باشن . در این صورت کدوم مردم هستند که دوست داشته باشند قاتل کودکان باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
به نظر من. تنها مشکل وبزرگترینش اینه که بلوک غرب و امریکا , عربستان وترکیه همینطور که این چند روز دیدیم با استفاده از قدرت رسانه واقعیت جهانی را برای مردم خودشون برعکس نشون میدن. مثلا ایران خریدار نفت داعشه یا ایران متخلف حقوق بشره یا ایران ناو هواپیمابر امریکارو زده .ایرانی باید راهی پیدا کنه که مردم کشورها(بخصوص دشمن )متوجه کارهای سیاستمداراشون باشن در این صورت کدوم مردم هستند که دوست داشته باشند قاتل کودکان باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
بابا این مردیکه یا کم داره یا خودش رو زده به نفهمی. عجیبه ایران که خودش یکی از بزرگترین ذخایر انرژی دنیا رو اعم از نفت و گاز و..... داره واقعا چه نیازی به نفت عربستان داره که به لحاظ گاز هم اصلا قابل مقایسه با ایران نیست؟! نمیدونم شاید این حرفش یه وجهه سیاسی دراه که من نمیتونم درکش کنم . یکس هست جواب این سوال من رو بده؟ نکنه واقعا تا این اندازه نادانه این ترامپ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ دی ۱۳۹۴
دونالد ترامپ غلط زیادی زیاد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۴ دی ۱۳۹۴
خخخ عجب!!!!!!
آخرین اخبار