حوادث اخیر جهان در اینستاگرام بعیدی نژاد + تصاویر

حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود حوادث چند ماه اخیر جهان را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از محبت پلیس دانمارک به دختر بچه ای نوشت: ديروز همانطور كه بنده در ابتداي صحبت خود در جلسه معرفي كتاب هم عرض كردم، مسلمانان بويژه شيعيان در سراسر جهان از اعدام آيت الله نمر رهبر شيعيان سعودي شوكه شدند و آنرا تقبيح كردند.

اين محكوميتها فقط از جانب شيعيان نبود بلكه جوامع اهل سنت نيز آنرا محكوم كردند و بسياري از سازمانهاي بين المللي و منطقه اي و حتي رئيس دستگاه سياست خارجي اروپا خانم موگريني و همچنين وزارت خارجه آمريكا اين اقدام را باعث گسترش فرقه گرايي و افراطي گري دانستند.

اما در كنار اين واقعه تلخ حادثه ديگري توجه جهانيان را بخود جلب نمود. در اين واقعه اتوبوسي از مهاجرين سوري در مرز آلمان و دانمارك متوقف ميشود و پليس دانمارك براي بررسي بيشتر وضعيت، اتوبوس را در كنار جاده نگه ميدارد. مردم خسته همه از اتوبوس پياده ميشوند و در كنار جاده منتظر تعيين سرنوشت هستند. در اين ميان دختر كوچكي به جانب پليس مهرباني ميآيد و با او شروع به بازي گل يا پوچ ميكند. عكسهاي اين حادثه ي ساده ولي انساني بلافاصله به خبر و تيتر يك خبرگزاريهاي جهان تبديل شد.

در همين ايام و در كنار همين واقعه در اروپا شاهد رفتارهاي نژاد پرستانه پليس و نيروهاي امنيتي چندين كشور اروپايي عليه مسلمان بوديم و عكسهاي بسيار تلخي هم از اينگونه حوادث ناگوار منتشر شد. ولي خب انسانهاي خوب همه جا ميتوانند باشند. ولي خوشبختانه در برابر اخبار تلخ هر روز در اينسو و آنسوي جهان اخبار كوچكي هم اين نويد را به ما ميدهند كه هنوز انسانيت نمرده است.

بعیدی ن‍ژاد

بعیدی نژاد در پستی دیگر نوشت: در اين عكس كه چندي پيش توسط خبرگزاريهاي مهم دنيا منتشر شد بر خلاف رابطه انساني پليس دانمارك در پست قبلي ، فيلمبردار يك شبكه خبري در مجارستان، وقتي مهاجرين سوري از دست پليس فرار ميكنند، با گذاشتن پاي خود در جلوي پاي يك خانواده سوري آنها را بر زمين ميزند و با اين برخورد غير اخلاقي انزجار خود را از ورود مردم بي پناه به كشور خود در اروپا نشان ميدهد.

مقايسه اين دو واقعه خود گوياي درسهاي زياديست. رفتارهاي ما هرچند كوچك ميتواند به اخباري مهم در سطح جهان تبديل شود و انسانهاي زيادي را به واكنش مثبت و يا منفي وادارد.


بعیدی ن‍ژاد


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار