درخواست احزاب انگلیس برای توضیح دولت درباره چگونگی عضویت عربستان در شورای حقوق بشر

رهبران چند حزب انگلیس از دولت خواستند درباره نقش لندن روند رأی‌گیری عضویت عربستان در شورای بین‌المللی حقوق بشر، شفاف‌سازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت در خبری اختصاصی نوشت: به دنبال اعدام 47 نفر در یک روز به دست حکومت آل سعود، رهبران احزاب سبز و لیبرال دموکرات انگلیس خواستار مشخص شدن نقش این کشور در رأی‌گیری منتج به عضویت عربستان در شورای بین‌المللی حقوق بشر شدند.


منابع دیپلماتیک مرتبط با سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال گذشته افشا کردند: انگلیس بر سر عضویت عربستان در شورای بین‌المللی حقوق بشر با این کشور معامله کرد. سرانجام در نتیجه یک رأی‌گیری مخفی، عربستان به عضویت این نهاد بین‌المللی درآمد.


مقامات انگلیسی تاکنون نسبت به این افشاگری‌‌ها هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. پس از این رأی‌گیری، نام انگلیس و عربستان در میان 47 کشور عضو  شورای بین‌المللی حقوق بشر قرار گرفت.


«ناتالی بنت،» رهبر حزب سبز انگلیس، در گفتگو با ایندیپندنت گفت: با توجه به اقدام اخیر عربستان، باید مشخص شود چه کسی تصمیم گرفت از روند رأی‌گیری در شورای بین‌المللی حقوق بشر و اصول جهانی مرتبط با این حقوق تخطی کند و  سپس نتایج این تحقیقات باید به صورت عمومی اعلام شود. دولت همچنین باید به سرعت صادرات سلاح به عربستان را قطع کند و در مقابل اقدامات ناقض حقوق بشر عربستان، پاسخ محکم دهد.


رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس نیز در این زمینه گفت: زمان آن رسیده است که نخست‌وزیر تکلیف اتهامات مطرح شده را مشخص کند. در صورتی که مشخص شود دولت برای عضویت عربستان در این نهاد بین‌المللی، در روند رأی‌گیری دستکاری کرده است، همه اصول ما زیر سؤال می‌رود. ما باید در مقابل متحدانمان قوی‌تر باشیم و به آن‌ها نشان دهیم نقض سازمان‌یافته حقوق بشر را برنمی‌تابیم.


سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری از دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل نادیده گرفتن اقدامات ضد حقوق بشر آل سعود انتقاد می‌کنند. این انتقادها به خصوص در روزهای اخیر و به دنبال اعدام روحانی سرشناس شیعه آیت‌الله نمر النمر شدت یافته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار