ترکیه از روسیه به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند

با توجه به تحریم‌هایی که روسیه علیه چهار بخش مهم اقتصادی ترکیه اعمال کرده است آنکارا در نظر دارد از مسکو در سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی اقدام ترکیه به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای سوخو-24 روسیه در تاریخ 24 نوامبر سال 2015 و اقدام روسیه به تحریم چهار بخش مهم اقتصادی ترکیه یعنی بخش صنعت گردشگری، ساخت و ساز ،انرژی و کشاورزی، روابط ترکیه و روسیه تیره شد. "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه سرنگونی این هواپیما را «از پشت خنجر زدن» همدستان تروریست ها توصیف کرد و هشدار داد که این کار پیامدهای بدی برای روابط مسکو و آنکارا خواهد داشت.

"مصطفی علی تاش،" وزیر دارایی ترکیه اعلام کرده است با توجه به اینکه روسیه محدودیت های اقتصادی علیه ترکیه اعمال کرده است، این کشور در نظر دارد از روسیه به سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

وزیر دارایی ترکیه گفت کشورش همه مدارک و سندهای لازم برای مستند کردن شکایت خود در اختیار دارد.

این وزیر ترکیه‌ای افزود:« هدف ما از این کار این است که در مجامع و دادگاه های بین‌المللی به قربانیان تحریم روسیه احقاق حق کنیم. ضروری است که کارهای بازرگانی بر اساس اصول حقوقی سالمی باشد.» 

روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه نوشت: از زمانی که روسیه برخی بخش های اقتصادی ترکیه را تحریم کرده است اقتصاد ترکیه متحمل زیان زیادی شده است. در این میان بخش خدمات در ترکیه بیشترین آسیب را از این تحریم ها متحمل شده است. این مسئله از آنجا مهم است که بخش خدمات به همراه بخش اولیه یعنی کشاورزی، ماهیگیری، استخراج از معادن و منابع طبیعی و بخش میانی یعنی بخش کارخانه ای و صنعتی سه بخش مهم از تقسیم‌بندی سنتی بخش‌های اقتصادی را در یک کشور تشکیل می دهد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار