روزنامه چاپ ترکیه: آنکارا نباید وارد مناقشه عربستان و ایران شود

روزنامه "رادیکال" چاپ ترکیه به آنکارا توصیه کرد در مناقشه بین عربستان و ایران در منطقه بیطرف بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه "رادیکال" چاپ ترکیه نوشت: عربستان که سفارت خود در بغداد را در زمان حکومت صدام حسین تعطیل کرده بود اخیرا آن را بازگشایی کرد که این اقدام نشانه آغاز دوره جدیدی تلقی شد. اما تحولات بعدی به گونه ای دیگر رقم خورد. ریاض، روحانی شیعه شیخ  "نمر باقر النمر" را به همراه    46 نفر دیگر اعدام کرد. شیخ النمر از جمله کسانی بود که خواستار احقاق حقوق شیعیان در عربستان بود. اکثر کشورها و همچنین سازمان ملل متحد این اعدام ها را محکوم کردند. تظاهرکنندگان در بغداد خواستار تعطیلی سفارت عربستان شدند که هنوز به طور کامل فعالیت خود را از سر نگرفته بود. پس از آن نیز عربستان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. 

روزنامه رادیکال در ادامه نوشت: تاکنون ترکیه هیچ موضعی در این باره اتخاذ نکرده است. شاید نمی خواهد متحد جدید خود عربستان را خشمگین کند. در اصل، اقدام ترکیه به ائتلاف با یکی از سرکوبگرترین رژیم های جهان مانند عربستان اقدامی اشتباه و غیرقابل توجیه است. در شرایطی که عملیات حزب کارگران کردستان در مناطق مرزی هم مرز با سوریه و عراق در حال افزایش است، وارد شدن به ائتلافی نظامی آن هم در اوج کشمکش‌ها، اقدامی اشتباه است. 

این روزنامه افزود: ترکیه نباید در اختلاف بین ایران و عربستان طرف یکی از آنها را بگیرد و نخست وزیر ترکیه باید از اختیارات خود برای دور ماندن از این اختلافات استفاده کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۴ دی ۱۳۹۴
بایدان زمان که حجاج ایرانی راشهیدکردن قطع رابطه میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۴ دی ۱۳۹۴
اآفرين
آخرین اخبار