قزوين؛

کتابخانه‌های عمومی آبیک نیاز به تجهیز دارند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از نظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز به تجهیز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ محمد علی‌محمدی  اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز مبرم دارند که تجهیز این کتابخانه‌ها امری مهم و ضروری است.

وی افزود: گرچه داشتن کتابخانه عمومی و افزایش تعداد کتابخانه‌ها امری مهم و پسندیده بوده که کافی نیست و مهم‌تر از آن ترویج فرهنگ مطالعه بین آحاد جامعه است.

این مسئول ادامه داد: اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک می‌توانند در قالب برگزاری یک همایش مشترک در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام‌های مؤثری بردارند.

مهدی وادی‌زاده یک فعال فرهنگی نیز در این جلسه بیان کرد: کتابخانه عمومی باید در مکانی احداث شود که قابل دسترسی برای عموم شهروندان آبیک بدون صرف وقت باشد.

وی با اشاره به وجود حسینیه ورزشکاران واقع در خیابان مبارزان شهر آبیک افزود: در سال از این حسینیه فقط در ماه محرم استفاده شده و مابقی ماه‌های سال از آن استفاده نمی‌شود.

وادی‌زاده ادامه داد: در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی شهر آبیک نیز سالن مناسب با میز مطالعه و سالن مخزن بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان کتابخانه مشارکتی در این سالن راه‌اندازی کرد.

موسی محمدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبیک نیز با پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن مسئولان در مقوله کتابخوانی افزود: مسئولان می‌توانند با هم‌سویی و هم‌افزایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان آبیک گام مهمی بردارند.

وی افزود: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی حاد مانند اعتیاد و طلاق دامنگیر خانواده‌ها شده است می‌طلبد مسئولان در تشویق  و ترغیب مردم به سمت مطالعه همت مضاعف داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.