معرفی هئیت داوران بخش پژوهش و نقد جشنواره ملی فیلم اشراق

اعضای هئیت داوران بخش پژوهش سومین جشنواره ملی فیلم اشراق برای داوری و ارزیابی اولیه آثار رسیده در بخش پژوهش و نقد توسط شورای سیاست گذاری معرفی شدند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره ملی فیلم اشراق؛ اعضای کمیته داوری بخش پژوهش و نقد جشنواره فیلم اشراق که به همت مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد برای ارزیابی و داوری نهایی آثار رسیده در این بخش توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره معرفی شدند. اعضای این کمیته موظف‌اند تمام آثار رسیده در این بخش را داوری کنند و از میان آثار رسیده آثار برتر را انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین پور طباطبایی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خان‌محمدی، دکتر شرف‌الدین، دکتر فهیمی‌فر، دکتر محمد شکیبا و وحید حیاتی با توجه به سوابق علمی و پژوهشی خود در حوزه سینما، رسانه و روحانیت به عنوان اعضای کمیته داوری پژوهش برای بررسی و ارزیابی آثار رسیده انتخاب شدند.

لازم به ذکر است که بخش پژوهش و نقد یکی از بخش‌های جدید جشنواره اشراق است که با توجه به لزوم حضور طلاب در این عرصه، توسط شورای سیاست گذاری به سومین جشنواره فیلم حوزه، اشراق اضافه شده است.

با توجه به اینکه هدف از اضافه شدن بخش پژوهش و نقد به جشنواره اشراق حضور حداکثری طلاب در این حوزه عنوان شده است؛ لذا در این بخش تنها آثار ارسالی طلاب داوری خواهد شد.

عنوان بندی و ارتباط با محتوا، نو بودن و اهمیت داشتن موضوع در عرصه سینما و فیلم، تجزیه و تحلیل مناسب داده‌ها، ارائه نظرات و استفاده از اصطلاحات علمی تخصصی مربوط به فیلم و سینما، ارتباط منطقی و انسجام بین مطالب، نتیجه گیری و اعتبار یافته‌های پژوهش، رعایت اصول نگارش و دستور زبان، رعایت ساختار علمی و روشی پژوهش و استفاده درست از چکیده، مقدمه، استدلال و نتیجه‌گیری، رعایت اصول ارجاعات، نقل قول‌ها، پاورقی‌ها و تنظیم لیست منابع، استفاده از منابع معتبر و متقن، شیوایی، رسایی و روانی متن از جمله مهمترین ملاک‌های داوری برای بخش پژوهش و نقد است. البته در بخش نقد فقط برخی از این ملاک‌ها مورد نظر است.

داوران محترم کمیته پژوهش موظف هستند بر اساس فرم داوری که تمام موارد فوق در آن ذکر شده است به هر اثر بر اساس ارزیابی خود امتیازی بدهند. در پایان دور اول داوری تمام آثاری که بیشتر امتیاز را کسب کردند برای داوری دوم به داوران محترم ارسال می‌شوند تا در نهایت آثاری که مجموع امتیازات بیشتری کسب کردند به عنوان بهترین آثار معرفی شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار