قزوین؛

تخصیص 600 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: یکی از بزرگترین اقداماتی که اخیراً صورت گرفته، مجوز تخصیص 600 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به منظور آب شرب استان قزوین است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛ منوچهر حبیبی با بیان اینکه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بزرگترین پروژه آبی این استان است، عنوان کرد:  این پروژه در حقیقت می‌تواند مشکل آب این استان را در یک پروسه زمانی حداقل 20 ساله برطرف کند که امیدوارم استان قزوین در این خصوص نیازمند نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین  با اشاره به تخصیص 700 میلیون تومان برای پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین یادآور شد: مطالعات، طراحی و مطالعات توجیهی اقتصادی آن اتمام رسیده و به وزارت نیرو ارسال شده است که امیدواریم این طرح تأیید و برای عملیات اجرایی و انتخاب سرمایه‌گذار به مرحله اجرا برسد.

این مسئول با اشاره به تأمین آب شرب حوزه جنوبی استان قزوین خاطرنشان کرد: پروژه تأمین آب 5 شهر و 30 روستا از سد بالاخانلو در حال طراحی بوده است که مطالعات آن نیز صورت گرفته و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.


 حبیبی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های استان قزوین توجه به موضوع آب است، اظهار کرد: اقدامات اساسی در حوزه کشاورزی و آب شرب از سوی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

وی افزود: در بحث آب شرب عملیات انتقال آب از چاه‌های بیدستان به سمت قزوین کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: پروژه انتقال آب از چاه‌های بیدستان به سمت قزوین در پروسه زمانی برنامه کوتاه‌مدت چه از لحاظ کیفیت و کمیت می‌تواند تا حدودی مشکل آب شرب قزوین را برطرف کند.

حبیبی ادامه داد: پروژه انتقال آب از چاه‌های بیدستان به سمت قزوین با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام بوده که هزینه اجرایی این پروژه بیش از 50 میلیارد تومان است.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم پروژه انتقال آب از چاه‌های بیدستان به سمت قزوین ظرف مدت یک سال به پایان برسد، چراکه مخازن آن ساخته شده و فقط خط انتقال این پروژه مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: همچنین در درازمدت نیز عملیات خط انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در دستور کار قرار دارد که در واقع 14 شهر حد فاصل آبیک تا تاکستان، 194 روستا و حدود 80 درصد جمعیت این استان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در حوزه آب یک وضعیت جدید به نام پساب وجود دارد، ادامه داد: باید از ظرفیت پساب استفاده کرده که در این راستا از ظرفیت پساب فاضلابی هیچ استفاده نمی‌شود.

حبیبی با بیان اینکه تصفیه‌خانه محمودآبادنمونه و آبیک از سوی بخش خصوصی در حال اجرا است، عنوان کرد: در این راستا، 7 تصفیه‌خانه دیگر نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


برچسب ها: تصفیه ، سد ، طالقان ، آب شرب ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.