قزوین؛

سرعت انجام امور گمرکی در استان قزوین افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان گفت: با تکمیل راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و اظهار از راه دور به صورت مجازی، ضمن افزایش سرعت و دقت در امور گمرکی از حضور فیزیکی تجار جلوگیری می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛علیرضا صدری خواه اظهارداشت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و انجام عملیات و تشریفات گمرکی توسط ارباب رجوع از طریق سامانه اظهار از راه دور به صورت مجازی ضمن افزایش چشمگیر سرعت کارها، دقت در تشریفات گمرکی هم بیشتر می شود.


صدری خواه بیان کرد: در حال حاضر تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی در مسیر سبز حدود سه ساعت و در سایر مسیرها نیز در حداقل زمان استاندارد صورت می گیرد و با اتصال سازمانهای همجوار گمرک، دیگر نیازی به حضور فیزیکی ارباب رجوع برای تکمیل تشریفات نیست.


وی افزود: تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی در گمرک قزوین در حال حاضر حداکثر یک روز انجام می شود.


مدیرکل گمرک استان قزوین بیان کرد: در یک ماه گذشته سازمانهای مختلف و مرتبط با گمرک به سامانه جامع امور گمرکی متصل شدند که این روش موجب جلوگیری از اتلاف وقت تجار و ارباب رجوع، افزایش دقت و سرعت در تشریفات گمرکی و از طرفی ایجاد شفافیت در تشریفات گمرکی شده است.


صدری خواه یادآورشد: استفاده از سیستم جامع امور گمرکی موجب می شود تمامی مجوزهای صادر شده توسط سازمانهای مرتبط با تجارت در بستری امن و با حداقل زمان در جریان تشریفات گمرکی مورد استفاده قرار گیرد و یکپارچه شدن اطلاعات و مجوزهای مورد نیاز در تجارت باعث کاهش تقلب و تخلف در اسناد گمرکی و مجوزهای سایر سازمانها می شود.


وی گفت: این سامانه همچنین امکان دسترسی به آمار روزآمد در تمامی بخش های صادرات و واردات و ترانزیت را فراهم کرده است.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


برچسب ها: سرعت ، امور ، گمرکی ، افزایش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.