ساری؛

صادرات 250 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران

250 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : 151 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 252 میلیون دلار 9 ماه امسال از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 19.97 درصد و از لحاظ ارزشی 23.76 درصد رشد داشته است.

دلاور حیدرپوربا اشاره به اینکه حمل از طریق خودروهای ترانزیت برای صادرات مرکبات، کیوی و گل و گیاه امسال از مازندران به کشورهای CIS، 7هزارو500 دلار برای صادر کنندگان هزینه داشت افزود: به این دلیل بیشتر صادرکنندگان استان امسال اقدام به انتقال مرکبات از مازندران به گیلان کردند

به گفته وی: خودروهای ترانزیت روسی با پرداخت هزینه 3هزارو500 دلاری به انتقال مرکبات، کیوی و سایر محصولات کشاورزی از گمرکات استان گیلان به بازارهای هدف اقدام می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عمده محصولات کشاورزی صادر شده از مازندران در 9 ماه امسال شامل فرآورده‌های لبنی، مرکبات، گل و گیاه، کیوی، شیلات، آبزیان و سایر محصولات کشاورزی بوده است.

به گفته حیدرپورکشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس، فدراسیون روسیه و کشورهای اروپایی از کشورهای هدف صادراتی مازندران بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.