اهواز؛

راه‌اندازی تصفیه‌خانه توسعه نیشکر در خوزستان

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛ دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی توسعه نیشکر با هزینه‌ای بالغ بر 220 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسین آمیلی گفت: در راستای رعایت موازین زیست ‌محیطی در طی 10 ماه گذشته توانستیم 3 تصفیه خانه فاضلاب صنعتی را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 6 واحد از کشت و صنعت‌های نیشکر دارای تصفیه‌خانه‌ های فاضلاب هستند و تنها واحد باقی مانده با پیشرفت خوبی در حال اتمام است و در فرصتی مناسب آخرین تصفیه‌خانه کشت و صنعت‌های نیشکر نیز به بهره‌برداری می رسد.

آمیلی با اشاره به اینکه واحدهای توسعه نیشکر نخستین واحدهای کشاورزی خوزستان هستند، اظهار داشت: مواردی مانند مصرف آب، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهداشتی و صنعتی و حفاظت از محیط زیست در آن ها لحاظ شده است و این مسیر با شتاب به سمت رعایت دقیق تمامی موازین زیست محیطی پیش خواهد رفت.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: با افتتاح این تصفیه خانه، آب مصرفی پس از تصفیه مجدد به چرخه‌ مصرف بازگشته که همین امر نیز باعث کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آن می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آب بازیافتی، مقدار قابل توجهی لجن جمع شده در تصفیه خانه به‌ عنوان کود آلی به مزارع تزریق می‌شود که سبب حاصل‌خیزی هرچه بیش تر خاک خواهد شد.

حسین آمیلی بهبود چشمگیر چرخه مصرف منابع و صرفه‌جویی 360 هزار متر مکعب آب در کشت و صنعت نیشکر از عوامل اهمیت این تصفیه خانه ها می باشد.

شایان ذکر است تمام کشت و صنعت‌های نیشکری امام خمینی، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک‌خان، سلمان‌فارسی و دعبل‌خزاعی به سیستم خانه فاضلاب صنعتی مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.