مشکلات تریال بانوان+توضیحات رئیس کمیته

بانوان رشته تریال، برای پیشرفت در این رشته با کمبودهایی مواجه هستند که اگر به آنها توجه شود شاهد موفقیت های قابل توجهی در این رشته خواهیم بود.

مشکلات تریال بانوان+توضیحات رئیس کمیتهبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته تریال هنوز در ایران جا باز نکرده است و تعداد محدودی از مردم با آن آشنایی دارند و از طرفی این رشته پیست مناسب برای تمرین تریال سواران ندارد اما به تازگی در پارک پاکدشت برای این رشته مکانی با موانع کافی طراحی شده است که البته برای رکابزنان تهرانی حضور در آن مکان و رفت و آمد مشکل است.
 
از سویی فقدان مربی برای رکابزنان این رشته باعث شده حتی اندک تریال سوارانی که فعالیت می کنند بدون مربی و به صورت گروهی یا انفرادی در منزل تمرین کنند و نبود مربی نیز یکی دیگر از مشکلات این رکابزنان است.
 
در این خصوص با شهبازی یکی از تریال سواران کشور مصاحبه‌ای انجام دادیم، وی در این خصوص بیان کرد:من از طریق برادرم با این رشته آشنا و کم‌کم به آن علاقمند شدم وبا برادرم هفته‌ای یک بار برای تمرین به مکانی که موانع تریال دارد می رویم.
 
وی افزود: در کانون فرهنگی پاکدشت تمرینات را پیگیری می کنیم اما اگر از طرف فدراسیون بیشتر حمایت شویم و مدرس حرفه‌ای در اختیارمان قرار دهند فعالیتهایمان را گسترش خواهیم داد.
 
شهبازی در خصوص سن و فعالیتش در این رشته یادآور شد: 16 سال دارم و هفته‌ای دو روز به تمرین در این رشته می‌پردازم البته 8 رکابزن دیگر هم همراهی ام می کنند.
 
وی تاکید کرد: رئیس کمیته تریال دوچرخه سواری (‌نوروزیان) حمایتمان می کند و تلاش همه برای ارتقاء این رشته است.
 
در ادامه مصاحبه ای با اولین بانوی تریال سوار، کارایین شمسویی داشتیم که وی در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه در ایران فضای امن با شرایط مناسب نداریم و تنها پیست موجود هم اکنون پیست پاکدشت است که با دوستان قرار می گذاریم و برای تمرین به آنجا می رویم، البته در خانه خودمان هم موانعی درست کرده ام که بتوانم در منزل تمرین کنم اما تمرین انفرادی فایده ای ندارد و تریال ورزشی گروهی است.
 
کارایین در خصوص اهدافش در این رشته یادآور شد: مشکلات را برای جا افتادن این رشته تحمل کرده ایم و هم اکنون بسیاری از‌ مردم برای حضور در این رشته ابراز علاقه کرده‌اند اما اگر یک در اختیار قرار دهند که شرایط و امکانات خوبی داشته باشد می توان در این رشته پیشرفت کرد و اگر برای بانوان هم مسابقاتی در نظر بگیرند خیلی خوب می شود زیرا هم اکنون فقط آقایان این رشته مدال آور هستند اما در این 2 سال هم که فعالیت می کنیم، رئیس کمیته خیلی کمک کرده است.
 
وی تاکید کرد: این رشته اگرچه پر خطر است اما استعدادهای خوبی هم در آن می توانیم پیدا کنیم و خوبی این رشته در این است که سن و رده سنی در آن مهم نیست.
 
علی نوروزیان، رئیس کمیته تریال دوچرخه سواری در این خصوص بیان کرد: هم اکنون بیشتر تمرکزمان روی تیم آقایان است زیرا مشکلات بزرگی از جمله نداشتن مسابقات آسیایی باعث جا نیفتادن این رشته در بسیاری از کشورها شده است حتی فدراسیون برای برگزاری مسابقات آسیایی این رشته تلاش فراوانی کرد اما نتیجه خوبی نگرفتیم و بسیاری از کشورها حضور پیدا نکردند.
 
وی افزود: اگر بتوانیم تیم آقایان را به جایگاه بالایی برسانیم در کنار آن ها بانوان این رشته نیز پیشرفت خواهند کرد و از سطح آماتور در می آیند.
 
نوروزیان در ادامه بیان کرد: اما مشکل مالی برنامه اصلی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم و اگر مشکلات مالی برطرف شود خیلی از برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم رایزنی انجام دهیم تریال سواران را برای حضور در مسابقات ژاپن در ماه اکتبر اعزام کنیم هم تجربه کسب می کنیم و هم تیم پیشرفت می کند.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار