اردبیل؛

تامین زیرساخت روستاهای هدف گردشگری در استان اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تأمین زیرساخت 36 روستای دارای قابلیت‌های تاریخی و طبیعی به عنوان روستای هدف گردشگری استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر تقی‌زاده با اشاره به 68 روستای دارای قابلیت تاریخی و طبیعی در استان و ثبت ملی 12 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری، بیان کرد: 36 روستا نیز به عنوان روستای اولویت‌دار که دارای قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی هستند جهت تأمین زیرساخت به فرمانداری‌ها ارسال شده و در حال حاضر پیگیر تأمین زیرساخت‌های آنها هستیم.

وی تهیه و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری بر اساس طرح مصوب در روستاهای هدف گردشگری را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی ویژه دهیارها و شوراهای اسلامی روستاهای هدف گردشگری نیز با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری اجرا شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به مشکلات زیرساختی برای جذب گردشگر، از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تأمین زیرساخت‌های گردشگری این روستاها را در اولویت برنامه‌های خود در سال‌های آتی قرار دهند.

تقی‌زاده با اشاره به انتخاب هتل پرنیان واقع در روستای خمس به عنوان چهارمین طرح برتر در سطح کشور ابراز امیدواری کرد تعداد این طرح‌ها و ایده‌ها در استان افزایش یابد.

وی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تا بیشترین همکاری را در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این روستاها به منظور شناساندن بیش از پیش آنها داشته باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.