سیستان وبلوچستان؛زاهدان ؛

لزوم تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی مدارس در استان

تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی مدارس باهدف ارتقا سطح سلامت دانش آموزان الزامی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابیان این مطلب گفت: تامین سلامت وظیفه ای است که بابرنامه ریزی مدون کامل خواهد شد.

دکتر  میری افزود: باتشکیل کارگروههای سلامت وامنیت غذایی ویژه مدارس ضمن برنامه ریزی برای فرهنگ سازی سواد سلامت میتوانیم پیامهای بهداشتی را از طریق خود محصلین به خانواده ها انتقال دهیم که این مهم سلامت جامعه را بدنبال خواهد داشت.

وی به اقدامات موثر اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه همکاری در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد وگفت: خوشبختانه اداره کل آموزش و پرورش استان در بحث سلامت دانش آموزان از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیشی گرفته که این نشان از اعتماد بیش از پیش مردم به نظام آموزش وسلامت کشور دارد.

وی اعتماد را یکی از اصول تامین سلامت مردم جامعه عنوان کرد و اتصریح کرد : اعتماد نسبی مردم به سیستم سلامت با همکاری های بین بخشی بخصوص در دو مجموعه ی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بیش از پیش محقق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به تغذیه ناسالم در بعضی مدارس ادامه داد: تعیین تغذیه مصرفی مقاطع مختلف و اقلام مورد عرضه در بوفه مدارس باید تعریف شده و بانظارت کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش باشد تا سلامت دانش آموزان در خطر نیفتد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.