قزوین ؛

تعداد مددکاران بهزیستی استان قزوین با حجم پرونده‌ها متناسب نیست

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد زیاد افراد متقاضی دریافت خدمات و پرونده‌های مددجویی و کمبود مددکاران دارای مدرک کارشناسی در این رشته سبب شده که بهزیستی استان قزوین با مشکلات مواجه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛بهاره رحمانی افزود: دلیل عمده تعداد کم فارغ‌التحصیلان مددکاری اجتماعی کمبود دانشگاه‌های دارای رشته مددکاری اجتماعی است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اضافه  کرد: با تأسیس دانشگاه‌های علمی و کاربردی در استان  سبب ادامه تحصیل تعدادی از مددکاران قدیمی سازمان و بهره‌مندی از دانش تخصصی در کنار تجربه کار می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات جذب مددکاران خاطرنشان کرد: جذب نیروهای رسمی و قراردادی در سازمان بهزیستی ملزم به پیمودن مراحل قانونی و اخذ مجوزه‌های مورد نظر است این در حالی است که هنوز هم به‌کارگیری مددکاران در سازمان‌های دولتی با چالش مواجه است و سازمان بهزیستی هم قادر به توزیع استاندارد تعداد پرونده‌های مددجویان مابین مددکاران نیست.

رحمانی افزود: در راستای رفع این مشکل با‌توجه به سیاست‌های سازمان بهزیستی استان قزوین در راستای خصوصی‌ساز،ی خدمات 90 درصد پرونده‌های مددجویان به مراکز تخصصی و کلینیک‌های مددکاری واگذار کرده است که در حال ارائه خدمات تخصصی از  طریق فارغ‌التحصیلان مددکاری به جامعه هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.