نمایش زیبایی هنر خوشنویسی در «ترانه باران»

خوشنویسی هنر انتزاعی است که باید برای درک عمق و روح اثر آن را حتما از نزدیک دید.

رحمت (بهمن) آذری‌فر خالق این آثار در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: مجموعه آثار موجود در این نمایشگاه، در ابعاد گوناگون از 25×35 تا 70×100 و با خط نستعلیق و چلیپا هستند.

وی در خصوص محتوی آثار عنوان کرد: ترکیب‌های متنوعی در این مجموعه وجود دارد. از نام ائمه اطهار، صلوات، اذکار گرفته تا اشعار سعدی، حافظ و ...؛ چرا که سعی من بر این بوده که مقداری آزاد کار کنم و تنها به یک متن بسنده نکنم تا اکثر سلایق در آثار وجود داشته باشد.

وی افزود: البته در این مجموعه هدف اصلی من بیشتر این بوده که خط را به تصویر بکشم، نه شعر را و متون موجود برای این هستند که وقتی بیننده کار را می‌بیند، در کنار زیبایی‌های خط مفهوم هم وجود داشته باشد، و گرنه 90 درصد سعی‌ من بر این بوده که خط را نشان دهم.

آذری‌فر با اشاره به ویژگی‌های هنر خوشنویسی تصریح کرد: هنر خوشنویسی یک هنر انتزاعی است که با معرفی و صحبت کردن راجع به آن نمی‌شود، به عمق کار پی برد و برای دریافت حس خوشنویس باید اثر را از نزدیک دید؛ چرا که این امر حتی با دیدن عکس یا فیلم از یک کار نیز میسر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از علت‌های این مساله این است که در خط علاوه بر تکنیک، روح وجود دارد و دست و چشم و ... همه بهانه‌ای هستند تا درونیات یک هنرمند را نمایش دهند.

آذری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه حاصل حدود 30 سال کار من است و به همین جهت ترجیح می‌دهم، اگر قرار است عنوانی روی نمایشگاه باشد به گونه‌ای با اسم خود هنرمند همراه باشد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 20 دی در نگارخانه ترانه باران برقرار است و علاقه‌مندن می‌توانند همه روزه از ساعت 15 تا 19 به این مجموعه مراجعه کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار