آخرین اخبار از انجمن سینمای جوان

تولید فیلم و انیمیشن، انتصاب و دریافت رتبه در جشنواره خارجی از جمله اخبار انجمن سینمای جوان است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تولید فیلم و انیمیشن، انتصاب و دریافت رتبه در جشنواره خارجی از جمله اخبار انجمن سینمای جوان است.

عکاس اصفهانی مقام نخست جشنواره عکس اربلای ترکیه را دریافت کرد

افشین آذریان با کسب مقام نخست جشنواره بین‌المللی عکس اربلای ترکیه جایزه هزار دلاری این جشنواره را دریافت کرد.

افشین آذریان از اعضای کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان با عکس «آش نذری» موفق به کسب مقام نخست و جایزه هزار دلاری جشنواره بین‌المللی عکس اربلای کشور ترکیه شد.

این جشنواره با حضور عکاسان حرفه‌ای از سراسر دنیا نیمه دوم دسامبر 2015 برابر با آذر 94 برگزار شد. در این جشنواره امیرحسین کمالی، سید علی میرعمادی و مهدی خادم القران دیگر عکاسان اصفهانی نیز توانستند به‌عنوان برگزیدگان بخش نمایشگاهی در این جشنواره حضور داشته باشند.

افشین آذریان متولد 1339، فعالیت هنری خود درزمینه عکاسی و نقاشی را از 1356 آغاز کرده است. مشارکت در امور تبلیغاتی و فرهنگی جبهه و جنگ (اهواز و اصفهان)، تأسیس آموزشگاه نقاشی «مشق رنگ» در سال 1384 در اصفهان، تأسیس آموزشگاه عکاسی «نگاه پرداز سپاهان» 1392، ترجمه دو کتاب هنری مرجع «آناتومی برای هنرمندان» و «نور و سایه در طراحی و نقاشی» انتشارات بهار، برپایی چند نمایشگاه انفرادی در ایران و بیش از هشتادوپنج نمایشگاه گروهی در ایران و بیست‌وشش کشور جهان، دارنده هفت مدال طلا و یک مدال نقره و یک برنز جهانی عکاسی، برنده هشت جایزه بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی عکاسی. نفر برتر جشنواره رژان 1392، نفر برتر جشنواره ملی کار، تعاون، اشتغال 1391، نفر منتخب مردمی جشنواره مهر محرم 1391، نفر اول و همچنین منتخب مردم سمنان در جشنواره مهر محرم 1393، نفر برتر جشنواره سیپا 1393، نفر برتر جشنواره لحظه‌های شاد... و همچنین برنده چندین جایزه ملی عکاسی در ژانرهای طبیعت و مستند اجتماعی، عضو انجمن هنرمندان نقاش اصفهان، سرپرست کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان 1392 و دبیر جشنواره عکس اخلاق سال 1392 ازجمله فعالیت‌ها و افتخارات افشین آذریان است.

نمایش دو فیلم کوتاه در باشگاه فیلم انجمن سینمای جوانان تهران
دو فیلم کوتاه از ساخته‌های علی زمانی عصمتی در باشگاه فیلم انجمن سینمای جوانان تهران به نمایش درمی‌آید.

دهمین جلسه باشگاه فیلم انجمن سینمای جوانان تهران با نمایش فیلم‌های کوتاه «کاغذ باد» و «کسی به فکر ماهی‌ها نیست» به کارگردانی علی زمانی عصمتی برگزار می‌شود.

این جلسه روز سه‌شنبه 15 دی‌ماه ساعت 15:30 با حضور علی زمانی عصمتی و هنرجویان انجمن در محل انجمن سینمای جوانان تهران برگزار می‌شود. همچنین حضور در این جلسه برای عموم آزاد و رایگان است.

زمانی تاکنون 15 فیلم کوتاه کارگردانی کرده است و موفق به کسب جوایزی چون: جایزه نتپک (ارتقا سینمای آسیا) فیلم سینمایی "اوریون" در فستیوال "کارلووی واری" 2010، جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدین روسیه "اوریون" در فستیوال "کانتی مانسیس" روسیه 2011، جایزه بهترین فیلم فستیوال مدفیلم ایتالیا به همراه جایزه نقدی برای فیلم "اوریون" 2012، جایزه برتر حقوق بشر اسپانیا برای "اوریون" 2011 شده است.

علیرضا توکل مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران علیرضا توکل به‌عنوان مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی‌رضا توکل از سال 1372 به‌عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان آباده همکاری خود با انجمن سینمای جوانان ایران را آغاز کرد. وی از سال 1382 تا 1391 نیز سرپرستی انجمن سینمای جوانان شیراز را بر عهده داشته است.

در متن حکم فرید فرخنده کیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران آمده است:
برادر ارجمند جناب آقای علیرضا توکل، نظر به تجربیات و سوابق ارزنده جنابعالی، به‌موجب این حکم برای مدت سه ماه به‌عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان استان فارس منصوب می‌شوید. امید است با اتکا به خداوند متعال و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در رشد و بالندگی استعدادهای جوان و علاقه‌مند به هنر سینما و عکاسی موفق و مؤید باشید.

فرید فرخنده کیش رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل
علیرضا توکل در گفتگو با روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به دوران مدیریتش در دفتر شیراز گفت:  با در نظر گرفتن اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و با توجه به شناختی که از دفتر داشتم فعالیتم را در دفتر شیراز شروع کردم. تحول در آموزش و تولید  از همان سال اول اتفاق افتاد؛ شرکت حدوداً 200 نفر در آزمون فیلم‌سازی و گزینش بیش از 90 نفر در کلاس‌های آموزش فیلم‌سازی و دعوت از یک تیم آموزشی 15 نفره از اساتید مطرح سینما و دانشگاه  نوید یک تحول آموزشی را به دنبال داشت و حاصل آن درمجموع پذیرش سالانه بیش از 120 نفر هنرجو در دوره‌های فیلم‌سازی یک‌ساله و تک‌درس انجمن بود.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 20 کارگاه مختلف آموزشی در موضوع‌های تخصصی سینما، تولید بیش از 15 فیلم کوتاه حرفه‌ای و 20 فیلم آموزشی در سال و حضور در جشنواره‌ای مختلف داخلی و خارجی، تولید عکس و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف عکاسی داخل و خارج از کشور استان و کشور با کسب عناوین مختلف، تشکیل و راه‌اندازی کانون عکس فارس با حضور عکاسان و علاقه‌مندان به عکس، طراحی و تأسیس واحد انیمیشن انجمن، برگزاری جشنواره‌های مختلف فیلم وعکس ازجمله جشنواره فیلم فرهنگ ایران‌زمین با حضور ده گروه موسیقی محلی از ده استان کشور و جشنواره هم‌زمانی فیلم کوتاه تهران، تعامل و ایجاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف ازجمله: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشگاه شیراز، بنیاد حفظ ارزش‌ها و دفاع مقدس به‌منظور آموزش و تولید در راستای برنامه‌های خواسته شده ماحصل فعالیت‌های انجام شده بود که  منجر به کسب عناوینی چون: عنوان کسب رتبه الف کشور از سال 83 به بعد، عنوان فعال‌ترین دفتر در سال 83 و کسب مدال طلای یونیکا به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزش و تولید فیلم کوتاه انجمن، عنوان مدیر نمونه کشور در سال 85 شد.

توکل با اشاره به فعالیت‌ها انجام شده توسط مدیران قبلی افزود: امیدوارم در راستای فعالیت‌های انجام شده در این مدت و اهداف و برنامه‌هایی که در سال 82 با ورودم به انجمن شیراز داشتم و به‌صورت کامل انجام نشد و ناتمام ماند بتوانم  جلسات هم‌اندیشی  با اساتید و فیلم‌سازان محترم داخل و خارج از استان که به دلایلی به پایتخت مهاجرت کرده‌اند داشته باشم تا ضمن آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجمن ازجمله درزمینه تولید فیلم کوتاه برنامه‌های آینده و پیش رو را که مهم‌ترین آن تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای خواهد بود دنبال کنم. وی افزود: فکر می‌کنم بیشترین خلائی که در فعالیت‌های انجمن باید بررسی کرد حمایت و هدایت فارغ‌التحصیلان فیلم‌سازی انجمن است که می‌بایست با برنامه‌ریزی ویژه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی را فعال کرد. مصمم هستم حمایت از تولید را در برنامه کاری خود داشته باشم تا بتوانیم زمینه جذب و حضور فیلم‌سازان با تجربه را در انجمن به وجود آوریم.
 
انیمیشن کوتاه «زیر پوست برف» آماده نمایش شد
انیمیشن کوتاه «زیر پوست برف» به کارگردانی لیلا وفادار و حمایت انجمن سینمای جوانان شهر کرد آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انیمیشن کوتاه «زیر پوست برف» به کارگردانی لیلا وفادار، مونتاژ جواد عبد الله زاده، انیماتوری مهسا اسدی و لیلا وفادار و طراح شخصیت پدرام فرخ نیا با مدت زمان 4:30 دقیقه آماده نمایش شد.

این انیمیشن کوتاه که با تکنیک کات اوت ساخته شده داستان کودکی خیابانی را روایت می کند که با ساز زدن زندگی میگذراند اما در یک روز برفی و شب سرد سرنوشت او عوض می شود.

لیلا وفادار متولد 1359 شهرکرد است. وی تحصیلات خود را در رشته گرافیک به پایان رسانیده و حوزه فعالیتش در زمینه انیمیشن را با انیماتوری و ساخت دکور استاپ موشن، جاوه های ویژه و ساخت تیزر ادامه داده است.

مجموعه تلویزیونی «دایره ها»، فیلم‌های کوتاه «ایستگاه چندم» و «سبد میوه ها» از جمله ساخته‌های وی هستند.
 
فراخوان نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه «موج»
نخستین جشنواره سراسری فیلم موج با مفهوم و مضمون پند برگزار می‌شود.
 
اهداف جشنواره   
سازمان منطقه آزاد کیش بر آن است ورای برگزاری جشنواره‌ای هنری، زمینه‌ای فراهم نماید تا میان ادبیات غنی معاصر و کهن ایران، و هنر سینما، پیوندی نو و دوباره ایجاد نماید.  
 
ماحصل برگزاری این جشنواره ضمن قدردانی و پاسداشت هنرمندان فیلم‌سازی که در مسیر بازخوانی متون کهن در قاب تصویر سعی نموده‌اند، تولید و تجمیع آثاری است که سر به آموزه‌های نیاکان چرخانده‌اند و هنر خود را آمیخته با مفهوم پندآموزی کرده‌اند.  
هر داستان، پیامی در خود نهفته دارد که می‌تواند راهگشا باشد.  
 
موضوع جشنواره  
نخستین دوره جشنواره با تمرکز بر اهمیت "پند و اندرز" و "پندآموزی" با نگاهی باز و نو به هر آنچه پیرامون این موضوع وجود دارد، می‌پردازد.  
 
بخش‌های جشنواره                                              
نخستین دوره این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود:  
1-بخش اصلی (مستند و داستانی)  
2-بخش ویژه (انیمیشن)  
در این دو بخش، فیلم‌ها در قالب‌های مستند، داستانی و انیمیشن با موضوعات ذیل مورد پذیرش قرار می‌گیرد.  
الف) بازخوانی حکایات و متون کهن منظوم و منثور ایرانی و اسلامی  
ب) بازخوانی حکایات و متون معاصر منظوم و منثور ایرانی و اسلامی  
ج) نگاه و برداشتی آزاد از متون کهن و معاصر   
د) پرداخت به موضوعات روز جامعه با نگاهی پندآموز  
 
ضوابط  و شرایط شرکت در جشنواره  
- تمامی فیلم‌سازان آماتور و حرفه‌ای می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.  
- حداکثر زمان برای آثار ارسالی 30 دقیقه است.  
- تمامی آثار ارسالی به دلیل یک مرحله‌ای بودن دریافت آثار، می‌بایست تنها به‌صورت فایل دیتا و تنها با فرمت‌های: Mov, Mpeg, Mpg2, Mp4, Avi به دبیرخانه جشنواره ارسال گردند. بدیهی است به فایل‌های ارسالی خارج از فرمت‌های مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد و از جشنواره حذف می‌گردند.  
- پس از تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره، امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد.   
- دبیرخانه جشنواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر دانسته و هرگونه تخلف در این خصوص متوجه ارسال کننده خواهد بود.    
-شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام و تکمیل فرم در سایت جشنواره می‌توانند آثار خود را بر روی DVD از طریق پست سفارشی به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.  
-ارسال یک قطعه عکس کارگردان فیلم، یک قطعه عکس از صحنه و دو قطعه عکس پشت‌صحنه فیلم به همراه فرم جشنواره, الزامی است.  
- جشنواره می‌تواند تمام و یا بخشی از آثار را در مواد تبلیغی خود استفاده نماید.  
- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام شده است.  
- به‌تمامی هنرمندانی که آثارشان به جشنواره راه‌یافته، یک جلد کتاب ویژه جشنواره به-همراه گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.  
 
جوایز   
بهترین فیلم داستانی:  دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی سی میلیون ریالی  
بهترین فیلم مستند: تندیس جشنواره و جایزه نقدی سی میلیون ریالی  
بهترین فیلم انیمیشن: تندیس جشنواره و جایزه نقدی سی میلیون ریالی   
بهترین کارگردانی فیلم داستانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست‌وپنج میلیون ریالی   
بهترین کارگردانی فیلم مستند: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست‌وپنج میلیون ریالی   
بهترین تحقیق و پژوهش: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست میلیون ریالی  
بهترین فیلم‌نامه: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست میلیون ریالی  
بهترین فیلم‌نامه انیمیشن: تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست میلیون ریال  
بهترین تصویربرداری: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست میلیون ریالی  
بهترین تدوین: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بیست میلیون ریالی   
بهترین فیلم به انتخاب سازمان منطقه آزاد کیش: اقامت سه‌روزه در کیش به‌اتفاق دو نفر همراه   
   
گاه‌شمار جشنواره  

ارسال آثار: از 25 آبان ماه 1394 تا پایان وقت اداری 15  بهمن‌ماه 1394   
انتخاب و داوری:  25 بهمن‌ماه 1394  
برگزاری و مراسم اهدای جوایز: 8 اسفندماه  1394  
 
برگزارکننده: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  
دبیر جشنواره: ابراهیم حصاری      
نشانی دبیرخانه جشنواره: جزیره کیش – ساختمان بساک – معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش – دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس موج


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار