اهواز؛

پایان ساخت مركز تحقیقات فولاد دانشگاه شهید چمران

با پيگيري‌هاي معاونت پژوهشي و حمايت گروه ملي صنعتي فولاد، ساخت مرکز تحقیقات فولاد این دانشگاه به اتمام رسید و تا پايان سال راه‌اندازي می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اهواز ،دکتر محسن ريحانيان رييس مرکز تحقيقات فولاد دانشگاه شهيد چمران با اشاره به اینکه احداث این مرکز از تيرماه امسال کليد خورد، بیان داشت: هم اکنون کار احداث تقريباً پايان یافته و قرار است در هفته‌هاي آتي با برگزاري جلسه‌اي ميان مسئولان دانشگاه و گروه ملي فولاد درباره مراحل باقيمانده و تجهيز مرکز تصميم‌گيري شود.

وي با بیان اینکه خوزستان يک استان بزرگ و تأثيرگذار در صنعت فولادسازي کشور محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: وجود صنايع بزرگ فولاد خوزستان، فولاد اکسين، نورد و لوله اهواز، گروه ملي فولاد پتانسيل خوبي براي تحقيق و پژوهش در زمينهٔ فولاد ايجاد مي‌نماید.

ریحانیان به انجام مقدمات لازم براي اخذ مجوز اصولي مرکز از وزارتخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به اين‌که مطابق آيين‌نامه وزارت براي اخذ موافقت اصولي بايد حداقل 2 گروه پژوهشي تشکيل شود، گروه‌هاي پژوهشي مواد و فرآيندهاي توليد و طراحي، مهندسي و بهره‌وري را تشکيل داده‌ايم.

رييس مرکز تحقيقات فولاد دانشگاه شهيد چمران اهواز ميزان اعتبار هزينه شده براي احداث
فضاي فيزيکي مرکز را 60 ميليون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با راه‌اندازي مرکز بازديدهاي نيازسنجي از صنايع فولاد براي شناسايي و دسته‌بندي نيازها در قالب طرح‌هاي تحقيقاتي انجام مي‌شود؛ بر اين اساس اساتيد نيز مي‌توانند بخشي از پايان‌نامه‌هاي خود را به سمت تحقيقات تقاضا محور هدايت کنند.

وی در خصوص امکانات و ظرفيت‌هاي آزمايشگاهي دانشگاه براي انجام تحقيقات در اين حوزه گفت: بعضي تجهيزات مانند ميکروسکوپ الکتروني يا دستگاه کوانتومتري که برای همه رشته ها جنبه عمومي دارند، در آزمايشگاه مرکزي دانشگاه موجود است.

دکتر ریحانیان اذعان کرد: تجهيزات تخصصي ديگر مانند دستگاه کشش گرم، نورد سرد و تجهيزات متالوگرافي نيز در آزمايشگاه‌هاي گروه‌هاي مکانيک و مواد در دسترس می باشد.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.