کرمانشاه؛

راهکار های ساده در پیشگیری از بیماری آنفولانزا

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت:مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنند زیرا باعث عوارض بیشتر عفونت تنفسی و وخامت حال افراد مبتلا به آنفلوانزا میشود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از کرمانشاه؛مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت:مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کنند زیرا باعث عوارض بیشتر عفونت تنفسی و وخامت حال افراد مبتلا به آنفلوانزا میشود. 

دکتر حسین بیگلری گفت:بعضی از افراد بیمار به سرعت از آنتی بیوتیک ها و کورتن ها استفاده می کنند که این امر در عفونت های تنفسی که غالبا ویروسی هستندخصوصا در آنفلوانزا باعث سرکوب بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند بیماری را مقاوم تر کند.

وی گفت: آنفلوانزا سر دسته گروهی از ویروس ها و عفونت های حاد تنفسی است که فصل سرما ایجاد طغیان می کند و راهکار اصلی وساده پیشگیری از آنفلوانزا و سایر عفونت های تنفسی رعایت نکات بهداشت فردی و مهمتر از همه خود داری از درمان خود سرانه است.

وی خاطر نشان کرد: انفلوانزای شایعه شده در کرمانشاه از همان الگو و وضعیت آنفلوانزای کشوری و سایر استان های همجوار پیروی میکند و معمولا به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفتری دارند و مستعد ابتلا هستند حمله می کند.

وی تاکید کرد: نمودار آنفلوانزا حالت منحی قوسی شکل دارد که با فروکش شدن نوع اول آن موج های بعدی در راه است که این موج ها با شدت کمتری طغیان می کنند.

وی در پایان یادآور شد:هر ساله درفصل سرما ذات الریه ناشی از عفونت های تنفسی در گروهی از افراد سالمند به سابقه بیماری های قلبی و ریوی مواردی ترکیبی از فوت را منجر می شود اما نمی توان گفت که به طور قطع فوتی ناشی از آنفلوانزا در استان داشته ایم.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.