ساوه شمشکی اعلام کرد:

نخستین اردوی آموزشی اسکی ویژه جانبازان و معلولین

انجمن اسکی جانبازان و معلولین برای اولین بار اقدام به برگزاری اردوی آموزشی و استعداد یابی نموده است.

نخستین اردوی آموزشی اسکی  ویژه جانبازان و معلولینبه گزارش گروه رزشی باشگاه خبرنگاران جوان عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین با اعلام این خبر گفت: اولین مرحله از اردوی آموزشی اسکی برای ورزشکاران جانباز و معلول از 20 تا 24 دی ماه در تهران،پیست بین المللی شمشک برگزار می شود.

وی افزود: برای این مرحله از تمرینات، 14 ورزشکار دعوت شدند که حدود 5 نفر از آنها سابقه فعالیت در این رشته را دارند و مابقی از جشنواره مهر رضوی که مرداد ماه امسال برگزار شد، انتخاب شدند.

ساوه شمشکی خاطر نشان کرد: ورزشکاران منتخب از جشنواره مهر رضوی از نظر فیزیکی و مناسب بودن برای فعالیت در این رشته ارزیابی شدند و در اردوی پیش رو، توانمندی آنها برای فعالیت در این رشته مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین گفت: روز شنبه کلاس بندی ورزشکارانی که در جشنواره نبوده اند، انجام می شود و پس از آن تمرینات از روز یکشنبه در پیست بین المللی شمشک و زیر نظر مربیان برگزار می شود. دلیل انتخاب این پیست برخورداری از ارتفاع کمتر به نسبت پیست توچال بود و برای ورزشکارانی که به تازگی به این رشته پیوسته اند، تمرین درارتفاع کمتر، مناسب تر است.

وی اعلام کرد: پس از برگزاری این تمرینات، ورزشکارانی که حائز شرایط باشند برای مراحل بعد دعوت می شوند. در نظر داریم سال آینده میزبانی مسابقات بین المللی را در تهران بر عهده بگیریم و امیدوارم که بتوانیم برای پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، سهمیه کسب کنیم.

ساوه شمشکی افزود: در حال حاضر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرا نوردی فعال هستیم و در دو برنامه برون مرزی نیز در پیش داریم که در صورت موافقت و فراهم شدن شرایط، به آنها اعزام می شویم. یکی اردوی تدارکاتی در کمپ صربستان و دیگری کارگاه آموزشی مربیان در سوئد. این فعالیت ها و گزارش آنها به کمیته بین المللی پارالمپیک می تواند توجه این نهاد بین المللی را به رشته اسکی در ایران جلب کند و موجب جذب حمایت های IPC برای توسعه اسکی معلولین در ایران شود.

وی در پایان گفت: در این اردو از همراهی مربیان خوبی برخوردار هستیم، صادق کلهر خود ملی پوش تیم اسکی است که به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت های مختلفی شرکت کرده، میرهاشمی در رشته اسکی غیر معلولین به عنوان سرمربی صحرانوردی شناخته شده است و بهرام شمشکی نیز دبیر انجمن اسکی و نیز از مربیان این رشته است.

اولین اردوی آموزشی اسکی جانبازان و معلولین زیر نظر صادق کلهر، مصطفی میر هاشمی و بهرام ساوه شمشکی به سرپرستی عیسی ساوه شمشکی برگزار خواهد شد و حجت الاسلام و المسلمین شایسته نیز به عنوان نماینده فرهنگی در کنار تیم ملی حضور دارد.

علی اباذرفرد، علی رحیمی(فارس)، مجتبی امینی‌خواه (کهگیلویه و بویراحمد)، محسن یوسفی، جواد صفایی، حمید گلبانی، هادی خوش‌ترابی، عارف بابایگانی، حسین یزدانپناه (خراسان رضوی)، ابوالفضل خطیبی میانه‌ای (مازندران)، اصلان کبیری، امیررضا رضوی ( آذربایجان شرقی)، مرتضی شیری، محمد حسین کیا (آذربایجان غربی) ورزشکاران دعوت شده به این اردو هستند که از 20 تا 24 دی ماه تمرینات خود را برگزار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۴
خدا قوت مرد بزرگ اسکی ایران
آخرین اخبار