قزوین؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوين گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت ملی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی است و با تبدیل ایده به محصول، نیازهای جامعه برآورده و اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛یوسف گرجی مهلبانی اظهار کرد: 23 شرکت دانش بنیان در استان قزوین فعالیت دارند که 17 شرکت نوپا، 5 شرکت تولیدی و یک شرکت نیز صنعتی بوده، همچنین از 23 شرکت دانش بنیان 19 شرکت در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) مستقر هستند.

وی افزود: برای تبدیل شدن دانش به محصول و هدایت آن برای تجاری سازی، خدمات متناسبی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوين توضیح داد: این پارک سه حوزه‌ي فعالیتی دارد که در حوزه‌ي پیش‌رشد، به طرح‌هاي صاحبان ایده و افرادی که دانش لازم را دارند و نمی‌توانند تحت عنوان شرکت‌ها مطرح شوند جهت داده می‌شود؛ آنها پس از بلوغ ایده به سمت واحدهای فناور هدایت می‌شوند.

وی از اهداف پارک علم و فناوری استان قزوین، به کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری سازی نتایج و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی جامعه، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت‌های متکی بر دانش و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناور اشاره کرد.

گرجی یادآور شد: از برنامه‌های اجرا شده توسط پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) می‌توان به عقد تفاهم‌نامه‌ی همکاری چهارجانبه، با سازمان انرژی‌های نو ایران، ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین و شرکت توزیع نیروی برق اشاره کرد.

 پارک علم و فناوری استان قزوین در سال 87 زیر نظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 89 توسط وزیر علوم افتتاح شد و از اسفند 90 در فضایی به مساحت 30 هکتار زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.