زنجان؛

تدوین نقشه راه تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک کشور

نقشه راه تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک در جهت عملیاتی نمودن این امر منعقد گردیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ،رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت : بر اساس نقشه راه تدوین شده ، کارگروه تخصصی برق و الکترونیک به ریاست سازمان صنعت ، معدن و تجارت و نیز کارگروه فناوری اطلاعات ، IT و ICT به ریاست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت عملیاتی نمودن مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر تبدیل استان زنجان به قطب برق و الکترونیک مصوب گردیده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه تخصصی برق و الکترونیک افزود : تدوین برنامه های عملیاتی ، رصد کردن مشکلات احداث و راه اندازی شهرک و جذب سرمایه گذار از جمله اهداف تشکیل این کارگروه می باشد.

فغفوری در ادامه از برگزاری جلساتی با سندیکای برق و الکترونیک کشور در جهت جذب سرمایه گذاری اعضای سندیکا در استان زنجان در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان با اشاره به اجرای عملیات زیر بنایی احداث شهرک تخصصی برق و الکترونیک ، IT و ICT در استان اظهار کرد : این شهرک تخصصی که در 17 کیلومتری اتوبان زنجان – ابهر واقع گردیده است ، هم اکنون عملیات خیابان کشی و زیر سازی انجام شده و جدول گذاری و اجرای شبکه های داخلی آب و برق در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به واگذاری زمین های این شهرک از ابتدای سال 95 یادآور شد : هم اکنون تقاضاهایی در خصوص خرید زمین و آغاز فعالیت در این شهرک وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان جهت بازسازی صنایع برق استان افزود : هم اکنون تکمیل ، نوسازی و بهینه سازی مصرف انرژی واحدهای تولیدی در اولویت می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از تشکیل شرکت های بزرگ صادراتی خبر داد و خاطر نشان کرد : در جهت جلوگیری از صادرات جزیره ای ،‌ بدنبال تشکیل سبدهای کالایی صادراتی هستیم.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: نقشه ، قطب ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.