قزوين؛

حمایت آبزی پروران کشور موجب توسعه این صنعت می‌شود

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سرد آبی کشور گفت: تقویت و حمایت از آبزی پروران کشور باعث رشد و توسعه این صنعت می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ آرش نبی زاده در گردهمایی شورای سیاست‌گذاری پرورش‌دهندگان ماهیان سرد آبی کشوردر قزوين اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش مراکز تکثیر و پرورش ماهیان سردابی در تولید ماهی قزل‌آلا و حفاظت از منابع  جمعی تولیدکنندگان در راستای پایداری تولید غذای سالم و همچنین ازآنجایی‌که این صنعت فاقد یک تشکل فراگیر و کارآمد در سطح کشور بود مقرر شد  شورای سیاست‌گذاری تشکیل شود.

وی بابیان اینکه قصد داریم اساسنامه آبزی پروران را تصویب کنیم تصریح کرد: در کشور چند اتحادیه آبزی‌پروری فعال داریم که یکی از آن‌ها اتحادیه آبزی‌پروری استان قزوین است که با مشارکت و فعالیت خوبی که دارند گام‌های خوبی در راستای این صنعت در استان برداشته‌شده است.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی کشور گفت:  در راستای بازار فروش آبزیان اقداماتی انجام‌شده که درصدد هستیم مرکز آبزی‌پروری مکانیزه کشور را ایجاد کنیم تا از استان‌هایی که تولید بالاتری دارند این بازار فروش را در دست بگیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: لزوم تشکیل اتحادیه و تشکل خاص برای هر صنعتی در بخش کشاورزی لازم و ضروری است.

سید منصور حاج سید جوادی افزود: بخش کشاورزی اهمیت بسزایی در تأمین امنیت غذایی دارد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل و فعالیت شورا سیاست‌گذاری بتوان گام‌های مؤثرتری در راستای صنعت آبزی‌پروری برداشت.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.