وضعیت اکران در نیمه دوم سال، به فیلم‌ها ضربه می‌زند

تداخل اکران فیلم‌ها در نیمه دوم سال با جشنواره فجر، از دلایل کم اقبالی در فروش و جذب مخاطب این آثار است.

علی هیربد رئیس سینما فرهنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها و الویت‌بخشی آثار سینمایی گفت: به طور حتم فیلم‌هایی که در سینما فرهنگ اکران می‌شود، گزینش و توسط هیئت مدیره این آثار انتخاب می‌شود. در این انتخاب، کارگردان‌ها در کنار بازیگران و سوپراستار نقش مهمی دارند و ما برای انتخاب به نام این افراد نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: آمار فروش فیلم‌ها هیچ ربطی به کیفیت ندارد. مثلا فیلم «ناهید» که یک اثر هنری است که در جشنواره فجر سال گذشته دیده شده و همچنین در عرصه‌های بین‌المللی نیز موفق بوده، آن طور که باید و شاید فروش بالایی نداشته است. این فیلم را نباید با «نهنگ عنبر» که در گیشه موفق بود، مقایسه کرد. همواره برای ما جذب مخاطب مهم است و این موضوع برای ما اهمیت دارد که بتوانیم علاقه‌مندان هنر را به سینما بکشانیم.

رئیس سینما فرهنگ، همچنین در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها در شش ماهه دوم سال ابراز داشت: فیلم‌هایی که در نیمه دوم سال اکران می‌شود با مشکلاتی روبرو هستند. مسلما هفته‌های کمتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود و تداخل اکران این فیلم‌ها با جشنواره فجر و همچنین تعدد فیلم‌ها، از دلایل این کم اقبالی در فروش و جذب مخاطب این آثار است.

وی ادامه داد: این نوع اکران موجب می‌شود تا بازگشت سرمایه برای آن اثر اتفاق نیفتد و عوامل آن فیلم ضرر کنند. باید مسئولان تدبیری برای این امر بیندیشند تا مشکلات حوزه اکران در نیمه دوم سال مرتفع شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار