هزینه بالای چاپ گریبان ناشران را گرفته است

یکی از مشکلاتی که ناشران با آن مواجه هستند، گرانی مکرر کاغذ و هزینه‌ بالای چاپ کتاب است.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص قیمت پشت جلد کتاب گفت: قیمت کاغذ و هزینه تمام شده کتاب در شکل‌گیری هزینه پشت جلد کتاب نقش مؤثر و غیرقابل انکار دارد. یکی از مشکلاتی که ناشران با آن مواجه هستند، گرانی مکرر کاغذ و هزینه بالای چاپ کتاب است.

وی افزود: هزینه چاپ سبب می‌شود قیمت کتاب روبه افزایش باشد از طرف دیگر بسیاری از ناشران و کتابفروشان دچار مشکل شوند. این مسئله حتی سبب متضرر شدن آن‌ها نیز خواهد شد. البته در این میان قیمت بی‌ثبات کتاب نیز در این مسئله تأثیر می‌گذارد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره تأثیر افزایش قیمت پشت جلد کتاب بر میزان سرانه مطالعه اظهار داشت: به طور قطع افزایش قیمت پشت جلد کتاب موجب می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب نتوانند کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنند. از سوی دیگر این رکود سبب بی‌رغبتی ناشران برای سرمایه‌گذاری و رکود اقتصادی در این زمینه خواهد شد.

شرفشاهی ادامه داد: به دنبال رکود اقتصادی در عرصه کتاب با رکودی فکری و فرهنگی مواجه خواهیم بود. جای دارد تلاش‌های بیشتری در زمینه قیمت تمام شده کتاب شود تا این روند رکود به همین صورت زیانبار خود ادامه پیدا نکند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار