اصفهان؛

ثبت 51 اثر تاریخی در شهرضا

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری شهرستان شهرضا گفت: 51 اثر تاریخی در شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد حسن شبانی در جمع هنرمندان صنایع دستی شهرستان شهرضا افزود : شهرستان شهرضا دارای بیش از 200 اثر تاریخی ارزشمند و 6 مجموعه گردشگری و طبیعی و بیش از 30 رشته صنایع دستی است.

وی همچنین از احداث کمپ گردشگری توسط بخش خصوصی در روستای اسفرجان شهرضا خبر دادو گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرضا وقرار گرفتن در محور تردد شمال به جنوب کشور , وجود مجموعه هایی همچون کاروانسرای مهیار و امین آباد و وجود سرمایه گذاران قوی محلی ، امکان ایجاد و تاسیس مجموعه های اقامتی، گردشگری، پذیرایی و توریستی مناسبی در این شهرستان وجود دارد. 

شبانی نبود بیمه مناسب برای هنرمندان، اتحادیه صنایع دستی و سفال ، بازارچه صنایع دستی و موازی کاری هایی در امر آموزش صنایع دستی را از جمله مشکلات در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرضا عنوان کرد. 

وی تاکید کرد : لازم است وضعیت مالکیت کاروانسرای مهیار و امین آباد و همچنین وضعیت شهرک صنایع دستی شهرستان پس از 14 سال بررسی و مشخص شود. 

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان شهرضا افزود: اعتبارات مناسب در راستای مرمت آثار تاریخی , حمایت بیشترازسرمایه گذاران در بخش گردشگری ، احداث هتل و اختصاص مبلغی در امر آموزش و حفظ و احیا صنایع دستی از نیازها و الزامات این نمایندگی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.