گرگان؛

برگزاری هفته نوزدهم کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبد

هفته نوزدهم مسابقات اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برگزاری هفته نوزدهم کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ این رقابت ها عصر امروز با ۶۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی دور هفت دور هزار متری برگزار شد.

در کورس اول که بین اسب های ترکمن سه و چهار ساله و دو تا چهار امتیازی برگزار شد بنیامین جرجانی با اسب سیلور استار (۲) اول، ابوطالب چاریزاده با اسب فریاد و جواد آچاک با اسب ثریا هورس به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که میان اسب‌های دوخون دو ساله برگزار شد بنیامین جرجانی با اسب دم بابا، یاسر جرجانی با اسب بی اسکات و عبدالله قلرعطا با اسب هیستوریا، مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در دور سوم این رقابت ها اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا چهار امتیازی با یکدیگر به رقابت پرداختند که متین جرجانی با اسب وسوسه مقام اول، یاسر جرجانی با اسب ساواش مقام دوم، ابوطالب چاریزاده با اسب قزل داغ سوم این دور از مسابقات شد.
 
رقابت دور چهارم میان اسب های اسب‌های تروبردداخلی دو ساله و دو تا چهار امتیازی برگزار شد و آرمین آق‌آتابای با اسب چلنجر زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و عیدمحمد غراوی با اسب نادال و جواد آچاک با اسب کرایسلر به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
دور پنجم این مسابقات اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالجبار مختوم‌نژاد با اسب بایارد مقام اول، محمد خوجملی با اسب بال سایاد دوم و قربان‌محمد اودک با اسب ماتیکان سوم این میدان شد.

اسب‌های تروبردداخلی سه تا پنج ساله و ۱۶ تا ۲۰ امتیازی در دور ششم با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب هچ سنت، امین محمدی با اسب لیدیا و ستار مهرانی با اسب پرشین کینگ، اول تا سوم این دور شدند.
 
دور پایانی این رقابت ها بین  اسب‌های ترکمن دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی بود که متین خوجملی با اسب شمیم ناز زودتر از خط پایان عبور کرد و قربان‌محمد اودک با اسب کیوان سرمدی و علیرضا گوگ‌نژاد با اسب آهوچی به ترتیب نفرات دوم و سوم شدند.

همچنین بنیامین جرجانی با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته نوزدهم شد.

در پایان ۴۴۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

هفته بیستم این رقابت‌ها، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.