تبریز؛

مهاجران به تبریز نیایند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شهر تبریز به دلیل شرایط و مشکلات خاص خود ظرفیت جمعیت بیشتر و توسعه ساخت‌وسازهای شهری را ندارد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل جبارزاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید شهریار و آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهر بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در تکمیل زیرساخت‌های شهر جدید شهریار تأکید کرد و اظهار داشت: این شهر دستاورد جدیدی برای استان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شهر جدید شهریار باید منطبق با آخرین الگوهای شهرسازی دنیا ساخته شده و نمونه شهرسازی در کشور باشد، افزود: باید شهری بسازیم که تمام جاذبه‌های لازم را داشته باشد و مردم برای سکونت در آن علاقه‌مند باشند.

جبارزاده با اشاره به از بین رفتن باغات و اراضی کشاورزی در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه در برخی از مناطق استان، اظهار داشت: شهر جدید شهریار می‌تواند حفظ‌کننده باغات و زمین‌های کشاورزی ما باشد.

وی تأکید کرد: خدماتی که در این شهر ارائه می‌شود باید بهترین و به‌روزترین خدمات باشد، زیرا انسان‌ها برای زندگی بهتر و آسایش بیشتر حاضر بوده تا هزینه کنند.

وی با بیان اینکه شهر جدید شهریار را پروژه‌ای فرا استانی می‌دانیم، افزود: همه مدیران استان در کنار مجریان این شهر هستند و مهم این است که عملیات عمرانی آن هرچه سریع‌تر آغاز شود.

جبارزاده با بیان اینکه شهر تبریز به دلیل شرایط و مشکلات خاص خود ظرفیت جمعیت بیشتر و توسعه ساخت و سازهای شهری به جز در بافت‌های فرسوده را ندارد، افزود: شهر جدید شهریار می‌تواند به عنوان تنفس‌گاه تبریز عمل کرده و پشتیبان برنامه‌های آتی شهرسازی تبریز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص محدوده یک هزار و ۵۰۰ هکتاری شهر جدید شهریار، جهاد خانه‌سازی آذربایجان به عنوان مجری این شهر را مسئول حفاظت از این محدوده دانست و گفت: هرگونه تغییر در ماهیت اراضی این محدوده اعم از ساخت و ساز یا کشت و زرع، باید با اجازه مجری طرح باشد و هیچ‌کس اجازه تصرف غیرقانونی در این محدوده را ندارد.

*بخش خصوصی شهر شهریار را می سازد

براساس این گزارش، شهر جدید شهریار نخستین شهری است که توسط بخش خصوصی ساخته‌ می‌شود.

این شهر در حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت شهر تملک شده و حریم این شهر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
شهر جدید شهریار با طرح‌های خوبی که توسط مشاوران تهیه شده یکی از شهرهای خوب و زیبای استان و کشور می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار شده نخست نسبت به خدمات زیربنای آب، برق، گاز و تلفن و خدمات زیربنایی انجام شده و سپس واگذار شود.

پیش‌بینی می‌شود، ۹۰ هزار نفر در فاز نخست، در فاز دوم ۱۷۰ هزار نفر و فاز سوم برای ۲۵۰ هزار نفر از سرریز جمعیتی تبریز در شهر جدید شهریار اسکان یابند.

 انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
یاشاسن آزربایجان