تعبیه کمدهای مخصوص دانش آموزان در اکثر مدارس /تغییر کتاب های پایه دهم تا سال آینده

تغییر کتب پایه دهم ،استاندارد سازی مدارس،از جمله مهم ترین اخبار آموزش و پرروش در هفته ی گذشته محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرروش در هفته ی گذشته اخبار خوبی را در خصوص استاندارد سازی مدارس نوید می دهد.

پذیرفته گان آزمون استخدامی به مراکز امور اداری مراجعه کنند                         
حسن حسینی در خصوص اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ، ‌اظهار کرد : نتایج نهایی این آزمون شب گذشته از سوی سازمان سنجش اعلام شد هم چنین سازمان سنجش اسامی نهایی 3700 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی را اعلام کرد البته برخی از ظرفیت‌ها خالی مانده است که باید مشخص شود.

حسینی تصریح کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون می توانند با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش و با در دست داشتن مدارک لازم به مراکز اموراداری آموزش و پرورش مراجعه کنند.

تغییر کتب پایه دهم در سال آینده 
فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که ساختار 3-3-6 از 4 سال گذشته استقرار یافت. 

بازنویسی کتاب‌های درسی آغاز شد که امسال نوبت به کلاس‌های پنجم و نهم رسید و در سال آینده نیز کتاب‌های دهم تغییر خواهد کرد.باید گفت: کتاب‌های درسی حدود 10 پایه بازتالیف شده و دو پایه دیگر طی دو الی سه سال آینده انجام می‌شود.

یک سوم فضاهای غیر استاندارد در طول برنامه ششم توسعه استاندارد می‌شوند 
وزیر آموزش و پرورش  گفت: در طول برنامه ششم توسعه یک سوم فضاهای غیر استاندارد به مرحله ایمنی خواهند رسید همچنین ما امسال 2 هزار و 300 میلیارد کل اعتبارات استانی و ملی را داشتیم که تعهد خیرین بالای 800 میلیارد بوده است و از این میان می‌توان گفت:که سهم خیرین 30 درصد بوده است.

همچنین ما در دستورالعمل اجرایی 53 الحاق 2 باید بدانیم که بحث تربیت بدنی را بیشتر جدی بگیریم.

تعبیه کمدهای مخصوص دانش آموزان در اکثر مدارس 
دیمه ور معاون آموزشی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت : در بدترین وضعیت، اگر برنامه‌ کلاس‌درسی بد تدوین شده باشد، تنها 5 عنوان درسی را باید در روز قرار داد که معمولا مدیران با تجربه برنامه را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که دانش‌آموزان 3 تا 4 عنوان درسی را در طول روز حمل کند اما مدیران مدارس باید کمد هایی را در مدارس تعبیه کنند تا دانش آموزان بتوانند کتاب های درسی خود را در آن قرار دهند و نیازی به حمل کتب درسی نباشند .

علت فوت 3 دانش آموز استثنايی شهر تهران معلوم نيست 
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: علت فوت این 3 دانش آموز معلوم نیست و در این خصوص باید مراجع ذی صلاح اعلام نظر كنند.

وی با بیان اینكه درج خبری از سوی مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در یکی از خبرگزاری‌ها ابهاماتی را در خصوص علت فوت این سه دانش آموز ایجاد كرده است اعلام نمود: متاسفانه سه تن از دانش آموزان با نیاز های ویژه شهر تهران در هفته های گذشته فوت كرده اند كه امروز موضوع را از مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران جویا شدیم  كه وی اعلام نمود هیچ مطلبی در خصوص علت فوت این دانش آموزان مطرح نكرده است.

تکلیف پیش دبستانی‌های بدون مجوز چه می‌شود؟  
دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت : ما بر اساس توافقی که با بعضی از سازمان‌ها به ویژه سازمان بهزیستی داشتیم، قرار شد که تا 15 آبان ماه سال 94 تمام مراکز فعال در حوزه مهد کودک و پیش‌دبستانی مجوز صدور خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر بین 4000 تا 5000 مرکز از این حیث در کشور وجود دارد که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز هستند، اسامی این مراکز غیر قانونی در اختیار استان‌ها قرار گرفته که از طریق مراکز ذی‌صلاح نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های آنها اقدام کنند.

سرانه اختصاص یافته به مدارس عشایری حداقل 3 برابر مدارس عادی می‌شود 
محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس اساسنامه‌ مدارس در سطح کشور، معلمان عشایر فوق‌العاده‌ای بنام حق کوچ دریافت خواهند کرد، همچنین میزان سرانه اختصاص یافته به مدارس عشایری حداقل 3 برابر مدارس عادی می‌شود . 

وی افزود: بعضی از امتیازات مانند فوق‌العاده شرایط سختی کار، در این اساس‌نامه پیش‌بینی شده است و استاندارد تشکیل کلاس حداقل یک دوم استاندارد معمولی است که با حداقل تعداد دانش‌آموز کلاس تشکیل شود که این اقدام حتی در دوره ی متوسطه هم صورت می پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار